|
|
|
|---|---|
|
Hejsan. Nu har man då äntligen kommit hem från en resa på 40mil enkel väg. Det va nämligen så att jag och en kompis åkte från Arvika till Sthlm under natten för att titta på två bmw bilar. Den första bilen vi tittade på va den här Länk Enligt annonsen och försäljaren så skulle bilen vara i ny skick osv osv.... Den hade följande fel: Buckla på h. framskärm va som en handflata Styrstage va tydligen av (hade vi inte sett de och köpt bilen så kunde vad som helst ha hänt på vägen hem) Det står att den har gått 12400 mil, instrumentpanel va bytt till en alpina, den har haft 20 ägare och ägaren innan hade haft den i 7 år så miltalen stämmer troligtvis inte Rost på båda dörrarna som ägare har fixat till lite me silversprej Stort rosthål vid fjäderfäste Ägaren sa även att den va nyservad med den stora servicen, oljelampan lös och inspektionen Min kompis har varit ute länge efter en fräsch e30 325 och vi trodde den här va perfekt som de framgår enligt annonsen men vi blev väldigt besvikna att ägaren inte talade sanning så vi slapp åka 80 mil(tur o retur)i onödan. Så ni som är intresserade av att titta på den bilen ni kan maila mig eller skriva ett inlägg är på forumet om ni vill veta nått om den bilen innan ni åker och tittar på den. För enligt oss så var den värd 10000:- som vi också bjöd ägaren men han tackade nej. Den andra bmw:n va den här Länk Men den får jag skriva om nån annan dag för nu lockar sängen, men ni som är intresserade av den maila mig även frågar om den så inte nån annan bmw älskare gör en lång resa i onödan. BMW bmw | |
|
Tjena, tur att vi såg detta inlägget innan vi åkte och titta på bilen. Min kompis var nämligen intresserad av denna. Enligt säljaren är den i toppskick och han var entusiast och samlade på BMW bilar. Just denna skulle tydligen vara unik med stora M-paketet. Trist att folk inte kan vara ärliga med kända fel som finns på bilen utan försöker dölja felen så man i värsta fall kör av vägen efter köp för att bilen inte är hel. Ang de 20 ägarna så hade han en föklaring att en tidigare ägare varit jagad av kronofogden så han hade ställt bilen på alla i familjen innan han sålde den.... Om det är sanning vet man ju inte. Kan du tipsa oss om fler "dolda" fel om vi nu ändå åker och tittar på bilen? Mvh Micke Min sida Länk |
|
| Det där kjolpaketet är någon form av hop kok. Fram och bak kjol är inte från m-paketet. Varken gamla eller nya. | |
| Länk | |
|
Hej igen. Tänkte skriva lite mer ang den silver färgade e30:in. Förardörren låter som om den ska knäckas av när man öppnar den, de beror på att fästet som går från dörren till skärmen har släppt i skärmen. Sen så är inredningen katastrof, panelen där klockan och värmejusteringen sitter har släppt så de hänger löst. Och ang. m-paketet så är de m-sidokjolar men fram och bak är de ihop plock med lite skruvar som man kunde se om man tittade närmare. Enligt ägaren som vi pratade med så skulle detta exemplar vara en av sveriges mest välvårdare e30 som rullar....hmm Ägaren talade om även för oss att han va BMW samlare och att han hade nån m5:a och m3:a, men hade jag varit BMW samlare så skulle ja inte köpt en bil som har haft 20 ägare.... Är det nått mer ni vill fråga så mailar gärna.. AA bmw |
|
| Vad tycker ni om denna då? Inte många hundar begravda här inte...ska greja länk... | |
| Länk | |
| Min inkorg är totalt sönderbombad av intresserade!! Är det så med alla E30?? | |
|
Hej, kan meddela att den E30:in som det pratas om här nu är såld. Dock inte jag som köpte den som tur är!! Mvh Micke Min sida Länk |
|
Diva |
Skulle ju kunna köpa den men nja 40 låter lite mkt Ananrs ser den fin ut på bild iallafall |
|
dethär med e30:ans checkpanel så ska man nog inte tro altför ofta. på min e30 325 med den lilla checken så brukar nog olje lampan och andra lamor lysa lite ny som då! men man ska ju nog kolla oljan via oljestickan o inte checkpanelen. Men visst finns det bilar som den inte har nåt fel alls på. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.