|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
|
Hej! Hämtade nya 325:an idag.Var där en timme innan. De åt ärtsoppa. Stackare lever på vatten med ärtor i. SKojar bara. De hade bara satt på EN kromad avgasrörände.Det var den med skruv i. Den syns ju. Den andra hade varit trasig. Jag hade beställt de för 330I som man inte har skruv och trycks på.Klammers finns i insidan. På fråga varför de inte använt dem sa säljchefen att de inte passade. Det gör de i USA. Han visste inget om det. Kolla på E90post.com. Bilen känns bättre än V50n. Mycket bättre. Bra känsla i sportstolarna. Är inte direkt slö.Växlingen är lätt.Inte trög som en 325i jag testade i våras. Premiumfeeling. En grej som inte stämmer är att jag inte kan få den att blinka tre ggr med touch av blinkersspaken. EN symbol saknas i SET upplägget.Nyckelsymbolen finns inte. Ska åka tillbaka till BMW imorrn. |
|
|
Märkligt att de inte gör ett test av att allt fungerar innan leverans? |
|
|
Ja, det låter konstigt! Gör dom ingen leveranskontroll? Keep Your Distance! |
|
|
De visar ett papper på att de har gjort leveranskontroll. Och när man sitter där vid skrivbordet ber de en att skriva på ett papper in blanco med en massa frågor om allt är i sin ordning. Om säljaren har gjort det och gått igenom det osv. De rutorna kryssar säljaren i själv sen. Hmm. |
|
|
Kompensation! |
|
|
fastEddie, grattis! (trots mindre bekymmer). Avgasrörsförlängarna passar fint på min 325:a. Du kan be dem ringa mig :) Märkligt att man inte litar på kunden. När jag beställde mina fick jag iofs göra det på "egen risk", men jag hade kollat upp det på E90post.com och var ganska säker på att de skulle passa. Ännu märkligare att nyckelsymbolen saknas. Hoppas det löser sig. Leveranskontrollen varierar nog väldigt mycket. Min säljare blev sjuk dagen innan leverans. Killen som levererade istället, en juniorsäljare, hade verkligen noll koll. Vinterhjulen var borta, och han visste inte att kupévärmare var beställd (det senare upptäckte jag när jag frågade om fjärrkontrollen - vad är den till? blev svaret). /Lars Vägen är målet. |
|
|
Ni ska inte hålla på och sätta på kromade avgasrör. Jag betalade ju massor av pengar för att få dessa rör!! ;-) |
|
|
tack larsss! Bilen ist wunderbar. Kom på en sak.Blinkersspaken ska stå på blink medan man pillar med 1 o 2 knappen.Har nu 3 blink när jag rör spaken. Var på BMW igår och fick den saknade förlängaren.De satte på den.Med skruv i under. Fult är det.Lite Biltema,syns från sidan var orig.röret slutar och kromet börjar. När jag gick ut för att ta bilen såg jag en glipa mellan änden på förlängaren och orig.röret på några mm. Såna klantar. Jag pratade med säljaren om varför han inte gjorde som vi hade en deal om.Vi har bara denna detaljen till 325 och alla andra har fått det. Jag bryr mig inte om alla andra sa jag. Vi har ett avtal och jag ska ha 330s ändrör. Punkt. Vände mig om till reservdelar och kom fram till att de tar hem ett par högerrör tills måndag. Kom överens med säljaren att jag kommer in på måndag och byter. |
|
|
fastEddie, vad bra att det löser sig. MEN! Jag tror att du vill ha två vänster. De är de längre av de två och ju längre de är desto bättre ser det ut tycker jag. Att höger är kortare på 330:an beror på att det sitter någon form av ventil på det högra avgasröret. Den här ventilen saknas på 325:an, vilket gör att två vänster passar fint. Kolla även länkarna i den här tråden, där finns bilder: Länk fakerlin, du vinner fortfarande vid rödljuset! /Lars Vägen är målet. |
|
|
Larsssss, Haha, ja kanske det. Jag måste bara komma med ett litet inspel kring X-Drive; Shit vad kul det är på vintern, känns som att bilen blir roligare än på sommaren, det är bara att kliva på gasen och bilen rätar upp sig själv, så jag framstår som en fantastisk bilförare utan att på något sätt vara det :-) Jag skall byta bil till våren och troligtvis blir det en ny BMW. Jag väljer mellan E91 335D eller E92 335ci men jag måste erkänna att under denna årstid är det svårt att motivera fram RWD. //Fredrik |
|
|
larssss Jag hade beställt de med nummer 18307549-558 som är The Ones. Och jag tror att det är de högra fortfarande,kolla på bilden Länk En person skriver på e90post.com att det ska vara de vänstra. I länken ovan ser det ut som att hö. är längst och vänster ser ut som att ha en ventil. På samma gång finns det en bild på e90post.com där det ser ut som ventilen sitter på höger förlängare. Kan det bli spegelvänt? Jag har precis kommit från bmw och har nu de med 558 på slutet monterade. Ser precis ut som på 330i nu. Kör så det ryker! |
|
|
Ja, höger och vänster är ju lurigt beroende på vilket håll man ser det =) |
|
|
fastEddie, bra! 558:an var det jag menade. Men som ElakaKatten påpekar beror det ju på varifrån man tittar. Jag utgick ifrån att man står bakom bilen. Bilden i länken är dock lite konstig efter det långa förlängningsröret är placerat ovanför avgasröret med ventilen, som alltså ska ha det korta röret. fakerling, vet du vad ventilen gör? Killarna på min lokala verkstad visste inte, vilket är lite anmärkningsvärt, eller så orkade de bara inte förklara. xDrive, jaaa, så är det nog, men jag måste bara flika in en annan sak: när greppet försvinner så försvinner det, oavsett xDrive eller inte. Åtminstone litade jag lite väl mycket på systemet häromdagen. Första riktiga vintermorgonen efter en natts snöfall, glashalt på vissa partier och sommardäck. Tappade allt grepp i en kurva och for in i trottoarkanten så att en stor bit alumimium lossnade från fälgen. Gick inte så snabbt som tur var, annars hade det kunnat sluta ännu värre. Den läxan kostar mig en ny 162:a till våren. Men sitter vinterdäcken på, så jag ser nästan fram emot lite snö igen. /Lars Vägen är målet. |
|
|
Var det en lokal BMW verkstad? Isåfall vet de inte mycket. Idag köpte jag 4 nya vinterhjul fälg:32.En kille hämtade upp de 4 hjulen.Och kundmottagaren själv stuvade in dem i bilen. Jag tittade på genom glasrutan i kundmottagningen. När jag kom hem och skulle lägga in dem hade de levererat 4 st vänsterhjul! Däcken är markerade med pil för rotationsriktning.Dessutom satt en stor vit lapp med texten LEFT fastsatt på varje slitbana. Dessutom påstod kundmottagaren att 330i:s rörförlängare inte ska passa en 325:a. När han lämnade tillbaka nycklarna efter han satt på dem sade han inte ett dugg. Bara försvann.Skämdes väl. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.