AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
7.660

Beställde en 325i E91 idag

Sida 2 av 4
larsssss: Ja, man får väl hoppas det. En sak är säker, Z4:an var ruskigt snål för att vara en 3.0:a och med tanke på hur man körde den.. (Tur att vädret varit dåligt så man inte saknar den.)

Jo, jag har försökt att vara väldigt snäll mot den nu, men det är ju just när man kommer över 3.5-4 det börjar bli roligt, och då måste man sluta.. :(

//H
Ke
711
Kenta
G31 520dAT -18
Ohhhh ni har gott att vänta när ni får gå över 4000 varv!
Man saknar 3.0áns vrid så det gäller att hålla lite varv.
Ligger nu efter 450 mil på ca 1.1 liter milen blandat hoppas
på att landa på runt litern blandat om 500 mil.

"Always a driving machine"
Med riktigt snäll högerfot ligger jag på 10,2 liter/100km. Min har nu rullat exakt 1500 mil. Det e riktigt svårt att komma under litern. Förutom på långturer!
Visa användare
741
fastEddie
VOLVO V60 D4 VEA AUT SUMMON 2014
Här var mycket att kommentera :-))

Larsssss 162:orna är bara för läckra.Och dyra.Kostar enligt gamla prislistan 10,500.Om man tar dynamic.Ny listar har nyligen kommit. 161:orna skulle enligt gamla priset kosta 4100. Men när jag beställde gällde nya listan för 07:orna och FB skulle ha 7000. Därför lade jag till advantage paketen också och betalar "bara" 3800. Det var lite siffror. Tycker ni det är torrt att läsa så säg till :-) FB halvt lovar att den kommer v41.

Varför varvar du inte motorn? Kan du låta bli? Den blir bara trött om den inte får gymnastik. Den är redan inkörd ju. Det blir debatt om detta. Läste på e90post.com en hel del sidor om inkörandets vara eller icke vara.Jag är lite trött efter 14 timmars jobbdag så jag svamlar lite.

Mysticblå tycker jag med är snyggt.Försvinner tyvärr på 07.BMW vill kanske vi ska ta Lemans med M-pkt. Frun tycker vi ska ha arctis. Det är ok bara jag får bestämma märke.

Lite jobbigt med comfortöppningen i samband med tvätten :-o
Imorgon ska jag åka in till den officiella öppningen av Förenade bils nya anläggning. De ska visa film och visa nya cuppen.
Visa användare
741
fastEddie
EN BMW ska alltid gå under litern. Har mina gjort. Med gasfot.
Reklamera!
Ke
711
Kenta
G31 520dAT -18
fasteddie har samma problem vid tvätt, det är bara ignorera att bilen öppnar och stänger.
Motorn skall enligt handbok ej varvas över 4500 varv och ej nötas på samma varvtal under de 200 första milen sedan kan man öka på varvtalet mer och mer! Skulle tro att man kan ge fullt vid ca 400 mil.Unnnnndddddddeeeeeerrrbbbbbaaaaarrrrrttttttttttt!
Förbrukningen tycker jag ligger lite väl högt.
Jag har varit både på BMW Danderyd och Segeltorp och påpekat detta.
De säger att bilen måste rullat en 800-1000 mil innan siffrorna pekar neråt??
Det finnes ett antal andra faktorer som påverkar förbrukningen:
18" med 225/255 = mer massa att driva runt samt sämre luftmotstånd och mer rullmotstånd samt att Touringen väger 40 kg mer än sedan och lite lite sämre luftmotdåndsvärden.
Tycker själv att jag har för höga siffror !( se tråd 1.12 l milen )

Visa användare
741
fastEddie
Jag har ingen comfortöppning.Kan öppna själv ;-)
Menar att jag har inte tid att tvätta bilen i tid och otid :-/
Bry er inte om handboken.BMW är overcausious vill undvika garantihaverier.
Den motor som inte tål varv lämnar vi tillbaka hela bilen.Och det tror ni väl inte om bimmers!?
la
639
larsssss
325xi Touring -06 (E91)
fastEddie, har också läst olika teorier om inkörning, bl.a. de som länkas till från E90post.com. Bilderna på (motorcykel)kolvar inkörda enligt de olika systemen är ju övertygande. Men enligt den teorin har jag redan missat mitt "window of opportunity" eftersom man ska högvarva de första 30-50 km om jag inte minns fel. Man kan få huvudvärk för mindre... Men jag tror också att BMW är lite väl försiktiga och att det blir bra ändå. Och nej, jag har inte kunnat låta bli att varva helt. Har varit uppe och vänt på 6000+ vid några tillfällen. Huh...

Visste inte att 07:ornas data hade kommit. Konstigt att de tar bort en färg, trodde att de skulle lägga till fler istället. Vet du vilka andra skillnader som råder mellan 07:orna och 06:orna? Man är ju kalenderbitare.
la
639
larsssss
325xi Touring -06 (E91)
fastEddie, rapportera gärna från FB:s invigning i Fosie.
Visa användare
741
fastEddie
eftersom man ska högvarva de första 30-50 km om jag inte minns fel. Man kan få huvudvärk för mindre

Jag fattar inte det riktigt. Det blir väl bra om man kör som vanligt.Följer trafikströmmen och drar till rött ibland.

FB invigning,premiär startskott etc.
En likvaka.
Trist färglöst,händelselöst.
Skapligt med folk som går runt och tittar. En stor scen likt en catwalk är uppbyggd i mitten med ingenting på. Uppe på rampen vid väggen gamla BMW bilar som urbmw:n en 1500-1800,ett par sportbilar. Trodde att det skulle hända något på catwalken. Nada.
De skulle visa film innehållande F 1:or. Projektorn funkade inte.
Frågade en säljare om man fick med domkraft till bilen. Han visste inget. Skulle ta reda på det. Efter två timmar visste han fortfarande inget.Satt med kunder en hel del. Inga ballonger ingen varm korv.Inget bord med förfriskningar. Dock fanns en Z4 med 3,0,nya coupe´n dels 325 och 335.

Japanröd och Mystik försvinner. Kommer gör karmosinröd och montegoblå.Känner tyvärr inte till fler nyheter eller skillnader.

Ha det!
Visa användare
741
fastEddie
Frågade säljmannen om ecka 41 stod kvar som leveransvecka.
Han kikade i en pärm.Nej där står v.46.
? Han visste inget.
Det kunde ändra sig.
Är det vanligt med lång väntetid?
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Jag undrar hur man tänker på Förenade Bil...

Själv är jag en omåttligt bilintresserad person, gift med en dam vars intresse för bilar endast kan mätas med nanoteknik. Och vi har två små barn. Tell me this: Varför skall jag ta familjen till Förenade Bil? Kolla vad Hedbergs (Ford) gör samma helg - tivoli, ansiktsmålning, gratis hamburgare, "överraskningar" etc etc. Och de har ingen premiär att fira!

Antagligen består säljkåren av unga män utan familj samt äldre herrar som för länge sedan glömt hur det är att ha familj... :-(

Det blev Bokskogen istället!

----
BMW CS #6212
Kombi och bilbarnstol - den moderne mannens attribut :-)
Visa användare
741
fastEddie
Såg en 325Diesel på FB idag med.Kostar 25000 mer än 325i. 194 hk tror jag,kanske minns fel men över 190 hk.
Ke
711
Kenta
G31 520dAT -18
Narvselius : Tror att dessa unga säljare fått lära sig ett och annat!
Om du inte tror på detta så lyssna och förundras.
När jag la fram spec på kärran jag ville ha så la säljaren till
isofix utan att ens fråga, kombi = bilbarnstol = isofix.
Jag lovar att nästa drag för dessa tidigare yuppiga säljare är
att själva agera lekledare/barnvakt så mamma och pappa lungt kan
gå runt i bilhallen och mäta utrymme i baksäte och baklucka.
Lite tragiskt men så skall väll ett socialdemokratiskt svedala fungera.
Näää en bil skall ha köregenskaper och prestanda om sen sen får in ett gäng kassar så är detta endast ett stort + i kanten!
Åsikter ifrån en ung moderat utan biltullar.

hej, jag fick min bil levererad i mars och funderar redan på att byta. jag är väldigt nöjd med den men vi skall köpa en till bil till frugan, och då hon vill ha kombi så funderar jag på nya kupén. Frågan är om man kommer sakna utrymmet..?
hann inte skriva klart (skitmobil)
det jag tänkte fråga var om någon gjort bytet kombi till kupe?

fakerlin:

Om du använder bilen i dina resor och har med dig mycket dvs mera än din dator så tror jag att du kommer att sakna kombin. Om du endast använder bilen för transport av datorn och lite marketing matreal så kan det gå.

ps.kanske fel på operatören:)))
la
639
larsssss
325xi Touring -06 (E91)
fastEddie, tack för förenade bil-rapporten. det låter ju som en avslagen historia. familjeaktiviteter borde vara en självklarhet. låter amatörmässigt, om det nu inte var meningen att inte ha det.

fakerlin, jag tror man vänjer sig vid utrymmet ganska snabbt. men har ni en kombi i familjen är det en annan sak. under sådana omständigheter hade jag nog funderat allvarligt på kupén. den är riktigt riktigt snygg....
Starre, surfar via wlan så inte den eminenta operatörens fel :-) Jag fraktar inte så mycket i bilen, en och en annan kollega ibland, annars är det jag och min laptop som färdas. Ibland vill jag kunna ta med mig både fru och dotter i kupén, men det bör ju inte vara några problem.

Laarsssssssss: Det är det jag hoppas på :-)

Visa användare
741
fastEddie
larsss,glad att kunna bidra med något på detta fina forum där jag är ny.
By the way varför har du fem s?

Coupe´n var snygg.Klart. Utrymmet räcker längre än ni tror vill jag påstå.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.