|
|
|
|---|---|
|
Jag har ett problem med min 320 Ci -03. Min antispin kopplas in på tok för tidigt. Bilen är utrustad med M-paket så väghållningen är det definitivt inget fel på. Ofta när jag kör in i lagom snäva kurvor, det behöver inte gå så snabbt, så tänds antispinlampan och systemet kopplas in. Om jag kopplar ur systemet så går det som på räls. Alltså borde systemet inte starta. Hos BMW sa de att eftersom inte lampan på panelen lyser konstant så är givaren inte trasig iaf utan det kunde vara glappkontakt. Efter kontroll sitter givaren som den ska. Kan det hända att det har kommit fukt eller ngt in i givaren? Är det någon som har nån aning om vad det kan vara för fel??? | |
| Läste i nån tråd som handlade om samma problem. tydligen så hade det att göra med däck dimensionen som gjorde att skillanden i omkretsen mellan fram o bak strula till det för givaren, bilen trodde att backdäcken slirade för att dom hade en annan hastighet pga omkretsen. Finns säkert massor med folk som kan mer om det här. | |
|
Tackar för funderingen. Däckdimensionerna på fram och bakdäck har inte ändrats sedan bilen var ny. Då var det inga problem alls med antispin. Problemet kom långt senare... |
|
|
kan väl skilja lite om bakdäcken är väldigt slitna, och framhjulen nya och fina. Och att det är lite skilnad på däckdimensionerna från början. ,,en tanke bara. |
|
| Kan vara någon abs givare som är lite tveksam också. Jag måste verkligen få spinn på något hjul innan den kliver in och stryper. | |
|
ExHonda: Något åt det hållet har jag haft en misstanke om. Jag bytte mina bakdäck för ett år sedan. Framdäcken är alltså mer slitna än bakdäcken. Kanske det försvinner när jag byter framdäcken också... emilsson: Så var det för mig innan också. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.