|
|
|
|---|---|
|
Har ganska nyligen införskaffat en 740 -95, är mycket nöjd förutom vissa brister, det ena är att det knirrar någonstans i bakvagnen på båda sidor, har svårt att lokalisera exakt varifrån. Är det någon som känner igen sig, går det att smörja upp eller är det någon bussning, jag tror inte att det är stötdämparna? Tacksam för svar! | |
|
Tips: sök i forumet under rubrik: Knarrljud från vänsterbakhjul? 7-serie kanske till någon hjälp Thomas Lj. |
|
|
Länk Brukar i en del "knirr" fall(läst här på forumet) från bakvagnen kunna vara bussning nr 2 enl. bif. länk... Mvh Janne. |
|
| På min förra E38 var det handbromsvajern. | |
|
Även jag hade detta problem med bakvagnen, knirrade nått fruktansvärt. Visade sig vara som Janne T säger bussning nr 2 där. Testa att smörj till och börja med och se om det försvinner! Jesper H BMW CS #05876A BMW SC #392 |
|
| OK, tack för tipsen. Vad är bäst att smörja med? | |
|
Den omtalade bussningen/kulleden kostar 335 kr hos motornord. Köpte två igår. Fig 2: Länk Har hört att det ska vara bökigt att byta, men det överlåter jag till min käre far som har jobbat på BMW. Han säger "no problem" :-) |
|
| Nån förresten som vet vad den där bussningen gör för egentlig nytta, förutom att låta illa när den är "slut"? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.