AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
962

Lufttryck i mina däck

jm
17
jmattsson
740iA -95
Hej
Jag undrar vad man ska ha för tryck i däcken, kan bli dyrt om man har fel. Dimensionen är 255-35-20.

Ci
531
CiM
325ciM-04
fråga en däckhandlare. här kan du få upp till 100 olika svar. synd att få så fina däck förstörda.
Enligt min kusin som är däckhandlare. Är det lämpligt att öka trycket med 0,2 i förhållande till det som står på förarsidans dörrstolpe. Biltillverkarna premierar komfort och har därför ett lägre värde, däcktillverkarna rekommenderar det högre trycket för att skona däcken eftersom kunder tenderar att bli sura om dyra däck slits ut "onormalt" fort.

Mvh
Mikael
Ch
159
Christer Gustafsson
735i 1985
530dA 2000
Förmodligen finns ingen angivelse om däcktryck på förarsidans dörrstolpe för 20".

Ett förslag när det gäller en så pass ovanlig dimension är att ringa tekniska avdelningen hos den svenske importören för det fabrikat du har och fråga dem.

Hälsningar

ChristerG525
Helt rätt Christer, jag noterade inte att det stod 20". Det är en STOR dimension det.

Mvh
Mikael
WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
2.8fram 3.0bakLänk
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Det är mycket en smaksak och beroende på hur du använder bilen med passagerare/last och om du prioriterar väghållning eller komfort. Du ska definitivt inte ha under 3 bar i alla fall, jag hade börjat på 3,5 runt om och sedan provat mig fram...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Hej,
Någonstans mellan 3,0 till 3,5 brukar funka. Det skiljer lite mellan olika däckmärken och som Jesperedo sa -Hur man använder bilen samt vad man prioriterar.

Ha det

Vänliga hälsningar
Mats
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.