AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.317

525DA -03, Automat, Diesel, 16/9 Navi, TV, Skinn, Xenon

Vad tror ni om den här?
Verkar riktigt bra pris för den årsmodellen och utrustning?
Länk
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Tycker inte att priset är något extremt med tanke på att den trots allt rullat några mil.

bilpriser.se säger så här:

Köppris 138 200 kr Uppskattat pris vid köp hos bilhandlare.
Privatpris 117 000-129 000 kr Uppskattat pris vid köp av privatperson.

Dessa priser tycker jag däremot är för rejält låga...

Sen ringer ju alla varningsklocker när en nyimporterad dieslevagn dyker upp på annons direkt hitkommen från Tyskland. Dessa bilar bör som sagt granskas med lupp för risken är stor att allt inte är som det påstås.

___
//Ulf
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Bilen verkar säljas av en firma Länk

___
//Ulf
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Jaha... Så nu får nyiomporterade bilar S som första bokstav också, trodde de skulle gå tillbaka till gamla bokstäver.

Tycker inte att priset är något att hoppa av glädje för.
Hade det varit en 530D med något sportigare utrustning så hade det varit bättre.

Jag irriterar mig på bilprisers värderingar... De diffar förmycket mot verkligheten känns det som.

Schnelle fahrt, Härliche fahrt. Länk
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Herr GP: håller med dig om regnr-förrvirringen. Det är väl ok att återanvända gamla kombinationer men det måste ju finnas drösvis med lediga på A, B, C, etc som kan användas först istället för att hoppa upp på S som det inte var så länge sedan det användes på nya bilar.

Håller med dig om värderingarna. För många modeller så är det långt från verkligheten. Min 530 värderas till 138-150' vilket även det är lågt. Vet att det nyligen såldes in identisk bil fast som rullat 8000 mil mer för dessa pengar. Däremot så stämde värderingen ganska bra på V70'n jag sålde i våras.

___
//Ulf
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Programmer: Jag håller med dig. Värderingen på din touring är idiotisk, dock så kan jag tänka mig att värderingen på t.ex V70 och Saab 9-5 är mer rättvis p.g.a att där finns färre kombinationer samt mer statistik att luta sig mot?

Tycker att min 528iM är svår att värdera, bilpriser säger ca 105 000 vid privatköp. Det har inte kommit upp någon bil med likadan utrustning som min varken på mobile eller blocket för de pengarna. Det närmaste har varit bilar utan skinn och då har de legat runt 140 000Sek. Skulle vi sätta ut våra bilar för angivet pris hos bilpriser.se så skulle vi ha sålt bilarna inom en timma.

Jag tycker bilpriser borde ha fler val att kryssa i till värderingen. T.ex storlek på fälgar, skick på däck, om den är nyservad, omlackad etc.

Hur svårsåld var V70in? Det finns en hel uppsjö av sådana bilar till salu och ingen är unik.

Schnelle fahrt, Härliche fahrt. Länk
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Sålde min V70 på 4-5 dagar och fick någon tusenlapp under bilprisers värdering för köp hos handlare. Det var dock en bil som var i mycket bra skick. Skillnaden på V70-köparen är väl att han tittar mer lokalt när han letar bil och oftast inte är beredd att åka över halva landet för att köpa sin bil.

___
//Ulf
bilpriser.se verkar alldeles för optimistikt i köparens ögon. Bilen finns kvar hos handlaren. Men vad är ett vettigt bud för just den här bilen?
Bilen är ner på 159,9k nu, se länken
Länk
dumt köp eller för en 03:a? letat förgäves men kan faktiskt inte hitta något billigare i den här prisklassen, med den utrustnigen, och det skicket.
FA Motor verkar seriös också, någon som har någon erfarenhet?
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Med det miltalet bör det vara ärliga mil.
Kör man lite och behåller bilen några år kan det vara ett bra köp. Förutsatt att skicket är bra. Kör du 2-3000 mil per år så kan det blir svårsålt pga milskräcken,

**Belåten BMW-ägare i 26 år**
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Jag vet inte om det har skett någon förändring i skattereglerna i Italien under de senaste två månaderna, men jag har noterat en veritabel Italiensk flodvåg av E39 dieslar hos importhandlarna. Svängde in till en lokal handlare här i Örebro för ett par veckor sedan, då hade de just fått in en lastbil 8 st BMW 530D touring av senare årsmodeller (faceliftversioner) och i mycket varierat skick. Några dagar senare såg jag en till motortransport med 6 st ytterligare 530D touring som åkte in till en handlare i andra änden av stan.

Fenomenet verkar gälla hela landet, så det borde finnas gott om BMW dieslar (har sett många nyimportade 330xd här i stan också) på marknaden att välja bland.
Mats

Jag har svårt att se att en nyimporterad 525d 03 med 16" mil på mätaren för 179" nånsin kan bli ett bra köp.

Min bror köpte en 530d -02 med 11.000 mil på mätaren och ungefär samma utrustning för nästan 2 år sen. Han gav 189" vilket inte ens då var ett superpris så att ge så mycket för en 525d med 5000 mil till låter inte som en bra affär.

Jag skulle personligen nte värdera den över 150".
Wadstedt den är nere på 159" och säkert prutmån 5-10".
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.