|
|
|
|---|---|
Diva |
Tja på er . Nu har tjejen , (jag ska köra den) tänkt köpa en e36 Men va ska man köpa? 325 eller 328 Cab eller inte Cab En e36 som gått ca 25000 äre för mkt kanske? Eller ska man ta en lågmilare? VAd ska ja göra? Några förslag? Volvo s60 eller BMW 3 serie? |
|
Jag tycker att 328:an är ett bättre köp, mycket för försäkringspremiens skull. I Sverige ser jag i princip bara nackdelar med en cabriolet. 25000 mil är ganska mycket, inte för att bilen skulle vara utsliten utan mer för att den kan bli svårsåld när man sedan vill byta bil. Hitta en 328 i bra skick med mycket utrustning och dokumentation, coupe eller limousin beroende på smak och behov. Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Håller med "jesperado". Satsa på en 328 framför 325. Motorn är en gudagåva. Enormt bottenvrid. 25,000 mil är absolut ingen fara om den är välskött. Dock som jesperado påpekar så blir det ju svårare att sälja när den dagen kommer. Coupe är snyggare än limo men kan vara opraktiskt om man har barn i tankarna. Cab känns för mig ganska inaktuellt i sverige eftersom det är så få dagar man kan njuta av det. Dessutom tycker jag personligen att e36 är ganska ful som cab. Tiden har runnit ifrån den. |
|
Diva |
Man tackar för tippsen Naj ja ska bara ha den för sommarbil, När väl barn kommer så har vi en volvo till det :-) |
|
328 coupe är det självklara valet. Köp en som gått långt om du kan hitta någon som haft få ägare, motorerna klarar milen utan problem och du kan få en väldigt billigt. Köp dock ingen som är sänkt, ögonlock och vingar då är dom slutkörda. MvH Niklas |
|
Diva |
Jo har sånan funeringar oxå Niklas. Vill helst ha en med M paketet på MEn inga vingar o ögonlock med mera |
|
Tror också att 328 är det bästa valet. Men om du ska ha den som sommarbil är väl en cab inte så dumt. Håller inte med LexCom i det fallet tycker helt klart att cabben är lika snygg som coupén. MVH//Anton BMW - Der Deutsche Kraftwagen 320:n Länk |
|
|
328 utan tvekan! På med ett 325 insug på den så går den fin fint! Det där med att dem är slutkörda för att dem har ett par ögonlock förstår jag inte var ni får ifrån? Visst, troligtvis har den varit ägd/körd av någon yngre men för det behöver den inte vara slutkörd! Det hör du på motorn om den är. 25 000 mil är inga problem! Det enda jag kan tänka mig är att du får mindre för den om du skulle sälja den sen, pga. allas mil-noja! Motor, växellåda, bakaxel klarar det utan vidare om det sköts! Det som kan börja se slitet ut är inredningen isåfall! Jag köper hellre en bil med 25 000 mil, rostfri, där oljan är bytt var 1000:e mil utan att boken är ifylld (dock måste annan dokumentation finnas, kvitto på olja, filter etc) än en bil med 15 000 mil, en del rost och servad på verkstad med 2500 mils-interval! Cab skulle inte jag köpt, mest föra att jag inte tycker dem är så snygga :P Coupén tycker jag fortfarande kan se hyfsat modern och snygg ut trots åldern! M-paket och ett par snygga fälgar så står den på sig ganska bra tycker jag! |
|
|
Tror att 325 är bätte om den rullat några mil, med sitt gjutjärnsblock! 328:an har ju ofodrade alublock och efter 20000mil kan de får skapliga vändkanter. Som polarens som blåryker trots totalrenoverad topp. Har aldrig sett större vändkanter efter 24000mil eller vad den nu hade rullat. M.V.H. |
|
Diva |
Nja 328 är billigare i försäkring vad jag kollat. Precis som ja sa så ska de va en sommarbil Cab kanske, varför inte Men den ska inte vara Överstylad. Visst ka nde va ögonlock på men de inget ja tyckr är snyggt Volvo s60 eller BMW 3 serie? |
Diva |
Vilket år kom dom med AC på? Volvo s60 eller BMW 3 serie? |
|
Andreas Plars: Cylinderloppen kan väl inte vara ofodrade? Då skulle dem inte hålla alls länge. Där måste ligga någon sorts nicasilbeläggning eller något annat? |
|
|
Yes.. 328 har nicasil foder.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.