AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
5.207

Varning för denna 320ci - 03a!

Sida 3 av 3
Nuvarande ägare till den blå har haft den sedan 050408.

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
Da
2
David_L
330CI -02
Kanske blandar ihop den med någon annan av de jag ringde på under tiden jag letade 330, men det borde iofs inte finnas så många blå -00 som säljs som -01 på blocket.
"Förstod inte riktigt ditt inlägg Anton. Kan du utveckla lite, som sagt jag är redan yr iskallen ;-)
Menar du att bmw gjort fel?"

Jag hade bråttom när jag skrev mitt inlägg men ville posta så jag inte skulle glömma bort det..

Jag var intresserad av en Z3 M coupe för ett drygt halvår sedan. Jag kunde inte titta på bilen själv men fick hjälp med detta av en kompis. Allt verkade i sin ordning med en svag brist i serviceboken. Jag beställde givetvis utdraget från garantireparationsdatabasen av BMW. Eftersom inte en siffra stämde på det pappret ifrågasatte jag uppgifterna jag fått. Det gick några dagar utan att jag härde ett ord, men så en dag, lördag förmiddag tror jag tom att det var, så ringde länskriminalen Stockholm upp mig. Killen som ringde förklarade att bilen jag letat info om hade ett chassinummer som tillhörde en Z3 M Coupe som fortfarande rullade i Tyskland.
Bilen jag var intresserad av hade rulllat nära 9000 mil om jag inte minns fel och bilen i tyskland vid detta tillfälle rullat cirka 5000 mil.. Bilen kom till Sverige -00 och jag hade blivit fjärde ägaren i Sverige om jag köpt den.
Vem drar en mätare framåt? Varför fanns chassinummret kvar i tyskland?
Enda anledningen jag kunde komma på var att bilen, sedan den kom till Sverige fått ny identitet och efter det aldrig hamnat på en auktoriserad verkstad.
Detta kan ha förklarat ny lack på stor del av karaossen plus en del utbytta delar osv.
Jag hade redan avskrivit mitt intresse för bilen när länskriminalen ringde mig..
Nu är bilen såld förhoppningsvis till någon som är fullt medveten om vad han köpt.

Detta blev lite rörigt men jag är lite stressad nu också. Ber om överseende med detta. Om någon är intresserad av att veta mer så kan jag bena ut det än mer via mail.

/Anton
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Det rullar en hel del stulna bilar här med dubbla identiteter utomlands.
Polaren skulle beställa en ny bakdörr till en importerad MB fick två gånger en dörr till en lång MB när MB beställde på chassienumret, en gång kan det bli fel men inte två, så illa valt chasienummer av den som myglat med denna.

///MVH Hasso
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.