|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Måste varna eventuella övriga spekulanter för denna bil. Länk Det som gjorde mig mistänksam var att endast m-front fanns och inte bakkjol samt sidokjolar. Kollade upp bilen på BMW: Och erhöll följande info: BM11 Series E46 Model 320Ci ( 320Ci M52 ) Body type coupe Catalog model ECE Production date 1999 / 06 Engine M52 Transmission Unknown Steering Left Catalyzer YES första reg datum 2000-01-14 service historik i tyskland: 2002-02-25 3217mil 2005-08-22 10256mil Fattar ingenting, har dubbelkollat med dem att det rör sig om rätt regnummer. Har kontaktat säljaren för en kommentar. Jens Skönt att köra en bil som INTE är "felhjulsdriven" :) | |
Hawar |
väldigt märkligt att han kallar den för en 03 om det nu är den bilen |
|
Låter livsfarlig den där bilen. Dessutom: Sportchassi? Vart då nånstans? Huven? ..ser ju helt sned ut! Ruskigt sliten skinnklädsel för ålder o mil. E46Cabrio Länk -06 |
|
|
Har kollat igen med min kontakt på BMW.. uppgifterna är korrekta, livsfarlig bil. Vilken jävla soppa! Skönt att köra en bil som INTE är "felhjulsdriven" :) |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
det låter så fel så att man misstänker att säljaren har en till coupé och har gett dig regnumret till fel bil. mvh Johan |
|
Tvekar på det. Eftersom jag fick regnummret först via telefon. Sedan bad jag honom skicka ett sms på bakkjolen så jag kunde se om det fanns m-paket bak. Där stod regnummret. så no doubt about it. Skönt att köra en bil som INTE är "felhjulsdriven" :) |
|
|
Jag har fått lika fel uppgifter en gång tidigare när jag kollade upp en bil. När jag ifrågasatte siffrorna hos BMW Sverige så fick jag ett samtal från länskriminalen som rekomenderade mig att inte köpa bilen i fråga samt att de tackade och berömde mig för detektivarbetet jag utfört. Bilens individnummer visade sig fortfarande finnas i tyskland med betydligt färre(!) mil än vad den bil som jag tittat på. Gissa om jag var yr i skallen efter det.. Jag avstod köp den gången och hittade istället en helt annan bil i form av en E46 Coupe. Notera att det inte var denna bil som länkas till här ovan som jag kollade upp. /Anton |
|
|
Inte fel att lägga ut regnumret så att någon annan inte går på en nit... ___ //Ulf |
|
|
Regnummer kommer, vill invänta säljarens kommentat först. Skönt att köra en bil som INTE är "felhjulsdriven" :) |
|
|
Förstod inte riktigt ditt inlägg Anton. Kan du utveckla lite, som sagt jag är redan yr iskallen ;-) Menar du att bmw gjort fel? Skönt att köra en bil som INTE är "felhjulsdriven" :) |
|
|
Meddela även Blocket, när/om du får bekräftat att det är ngt fuffens... / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
|
Vi som är riktiga kalenderbitare noterar att det är den gamla ACC-panelen i bilen och inte den nya med omplacerade knappar för fläkthastighet och temperatur som kom iom faceliften 2003... :) /Masten Besök gärna min blogg! Länk |
|
|
Det har även förekommit att BMW gjort fel (missat en siffra i chassinr) i sina kontroller mot Tyskland men jag tolkade det som du dubbelkollat detta. ___ //Ulf |
|
|
Det är trippel kollat :-) Skönt att köra en bil som INTE är "felhjulsdriven" :) |
|
|
Masten, stämmer ju! Vaket där... :) Va f-n är det här för bil egentligen? E46Cabrio Länk -06 |
|
|
Passformen mellan motorhuv och framskärm längs passagerarsidans framljus ser inte jättebra ut... Nåt fuffens är det med den... Men det måste ju vara svårt att fejka årsmodell? Det står ju i regbeviset? Och om den är import så kollar ju SBP chassinumret vid registreringsbesiktning och får reda på vilken årsmodell det är? |
|
| Bra uppmärksammat där! Anders S. Ja,man ser ju hur den drar snet uppåt mot passarserar sidan. | |
| Huven allså.... | |
| Mobilnr går till Gävle å bilen finns i Jönköping..? | |
|
Hej! Innan sommaren var den bilen till salu på blocket med tyska skyltar. Priset var 129 tror jag. Det har skrivits en hel del om den bilen här på forumet. Ezi Pezi |
|
|
Ett tillägg till Mastens iaktagelser är att den inte har den uppdaterade LCM:en(ljusvredet) som kom -02. Den som är förberedd för LED-bakljus. Min kvalificerade gissning är att bilen är frontsmälld och därefter faceliftad. Hade bilen facelift bakljus på bilden som kom via mms? Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.