AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
2.455

Spridarrengöring- lösnig på världsproblemen?

Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Jag tänkte bara informera om vad jag kommit fram till. De senaste dagarna har bilen gått lite bättre än vanligt. Jag har suttit och funderat på väg till jobbet vad det kunde bero på, om det är den svalare fuktigare luften som finns nu eller om det var något annat. Då mindes jag att jag tippade i spridarrengöring (STP svarta) vid sista tanknigen och nu har jag kört slut på halva tanken ungefär. Jag har inte hällt i spridarrengöring på denna bil tidigare (vad jag minns) och jag har haft den i över två år och kört kanske 3000mil. Det verkar som att soppaförbrukningen gått ner från 1,3 till 1,2, men jag är inte säker på dessa siffror. Men den har blivit bättre på att reagera på gasen, även små förändringar på gaspedalen, tidigare tyckte jag man fick trampa till lite extra ibland för att få reaktion. Dessutom känns det som att man inte behöver trycka pedalen lika långt ner för att hålla tex 90, knappt man behöver röra den alls.

Jag synkade även spjällmotorerna för några veckor sedan (efter bästa förmåga), eftersom batteriet tömt sig över semestern, och det gjorde ingen omedelbar skillnad, kan en synkning ta flera veckor innan den ger effekt?

/Mats J
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Nu ligger bilen på 1,18 och jag är nöjd! Då är det mest landsvägskörning (2mil till jobbet). Men även någon kickdown för omkörning av lastbilar.

/Mats J
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.