|
|
|
|---|---|
|
Hej kamrater! Jag ställde för några dagar sedan en massa frågor om ett missljud jag har i min bakvagn. Fick en massa bra svar och tips som jag tackar för. Jag har nu kollat "allt" men inte kunnat lokalisera problemet. Läste härom dagen här på forumet om någon som hade liknande problem på en 320 som gått runt 13000 (som min). Där var det tydligen bussningnarna i övre dämparfästena som var slut. Hur tar man reda på det? Jag börjar mer och mer tro att det är ett "bussningsfel". Jag vägrar tro att det är själva slutväxeln som är sliten. Håller den inte mer än 13000 innan den börjar låta illa så är det här min sista BMW! Tacksam för tips/knep/idéer/hjälp Mvh Gurra | |
|
Hej Gurra! Kanske var min 320 -92 du syftade på. Har haft samma problem med missljud från bakvagnen som dig som jag har dryftat här i forumet. Om du ska kolla bussningarna i de övre stötdämparfästena så är det bara att plocka bort sidoklädseln i skuffen sen sitter fästena strax bakom ryggstödet. Plocka sedan bort gummikåpan som täcker fästet, sen borde du se hur skicket på bussningar är. Lycka till! |
|
|
Om slutväxeln "lever om" efter så få mil så är troligaste orsaken misshandel eller att den gått torr. BMW's slutväxlar och manuella lådor brukar hålla länge. Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.