|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, Ska till o köpa en M3a. Var o kollade på en idag. -01a, 8700mil, motorn bytt på garanti efter 500mil. Fullservad enligt konstens alla regler. När jag körde nere i ett garage med rutan nere hörde jag ett svagt tickande (från ventilerna antar jag), är det normalt, eller får de inte låta alls? Hörde inget när jag stod ute och lyssnade på motorn. Bromsarna bak i sådär skick. Fick trampa ganska hårt på bromspedalen för att bromsarna skulle ta? Fram är det nästan nya skivor o klossar. Något övrigt rent generellt (förutom vanliga slitdelar) man bör se upp med vid detta miltal? mvh Kalle | |
|
* Se till att stora servicen är gjord (inspektion 2, kostar en bit över 10000kr). * Skivor o belägg bak kostar ca 5000kr. * Tickandet är normalt. * Bromsarna ska ta bra, gör de iallafall på min, kanske beror på bakbromsarna!? * Stötdämpare kanske börjar ge sig, men det gör ju inget om man tänkt uppgradera! Lycka Till! MVH Fredrik |
|
|
Men då lär den väll va skämmigt dyr att äga ? Ja menar ä det möjligt om man inte ä Zlatan?. Ge mig lite mer siffror tack |
|
|
Nja... den är inte så dyr i övrigt. Det är stora servicen som görs varje 8000-10000 mil som är dyr. Vanlig oljeservice med kupé filter kostar ca 2500 kr. Bromsarna är dyra men de är också väl tilltagna, håller länge vid normalkörning! Försäkringen bör man också kolla om man räknar pengar, men min är betydligt billigare än den M3 E36 jag hade tidigare. Klart att den är lite dyrare än en vanlig bil att äga, men inte svindyr. /// Fredrik |
|
|
Ahh ok ja då finns det ju hopp. Trodde den va typ Porsche dyr att äga. Jögga |
|
|
Flera av mina vänner kör porsche 996, de är inte dyrare att äga de heller.. |
|
|
O fasen trodde det va löjligt dyrt. Finns det nått på bilen som kostar mega summor att laga? bara så man vet när man tittar på ett köp? Jögga |
|
Ionaz |
Kolla koppling! |
|
Ja det kan ja tänka mig att den ä dyr. Jögga |
|
Ionaz |
Nej inte så farligt, men tråkig att byta :-) Jag har 2st m3 kopplingar till övers om det kniper... |
|
Ok bra att veta |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.