|
|
|
|---|---|
|
Jag har fått anställning i fjällen nästa säsong. Hade då tänkt att införskaffa en ny bil. Och det får ju nästan vara en med fyrhjuldrift eftersom det kommer bli rätt mycket körande. Den ska också vara rätt stor och konfortabel. Funderar på en 525ix sedan vad kan man få ge för en sån? Eftersom min budget stannar på max 40papp undrar jag om jag kan få en sådan bil för dom pengarna. Har annars funderat på en Audi Quattro V6 eller en Jeep cherokee. Någon som har något annat tips? //MVH Lundin | |
|
Hejsan, för 40' kan du nog glömma 525ix, Audi Quattro v6 (möjligtvis en audi 80, 100 92:a quattro). Jeep Cherokee...ja kanske en 90:a eller något. 525ix kom som 92 års modell, kanske kan du hitta en snålt utrustad långmilare. Eftersom du ska åka mycket och kan tänka dig Jeepen som har en betydligt högre förbrukning borde det vara ok att lägga de pengarna på lånekostnader för extra kapital antar jag...resonerar så själv, sparade typ 350-400/mån på bensin genom att byta från BMW 530 till 528.....tänk totalekonomiskt och fixera dig inte vid inköpspriset! /Simon |
|
|
Har du gett upp tanken om en IX? fyrhjulsdrift är roligast! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.