|
|
|
|---|---|
Pappa R |
Har fått ett litet problem med väghållningen på min 325:a.Jag har nyligen bytt ett hjullager bak och så har jag bytt till bilstein sprint dämpare+fjädrar runt om.Nu tycker jag att den har börjat spåra nåt fruktansvärt plus att det vibrerar i ratten lite granna vid inbromsning.Kan det kanske hjälpa med 4 hjuls inställning? Kör så det ryker!!! |
|
Jag skulle nog testa att göra hjulinställning. Både fram och bak. Jag antar att Bilstein-fjädrarna är lite kortare än orginal. Då har du också ändrat vinklarna lite. Det kan vara orsaken till spårkänsligheten. Du kommer i alla fall att spara på däcken, om du gör en hjulinställning. /Anders M3 -87 B3 -95 318i -96 |
|
warchild |
En hjulinstälning borde hjälpa, helt klart |
|
Jag har samma problem som Pappa R. Vad kostar en hjulinställning? //Gurra |
|
|
Ingen aning. Har aldrig gjort någon ;-) Skulle absolut behöva på min E30 M3, men det finns noll inställningsmöjligheter på den bakvagnen... Gör inte "gummiverkstäder" sånt? /Anders M3 -87 B3 -95 318i -96 |
|
| Max 500:- | |
|
Hej. Tror jag betalade 800 kr inkl moms för min M3:a. Då var det på BMW och 4-hjulsinställning. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
iceman |
Jag bytte fjädrar och dämpare på min e-30,eftersom man ändrar vinklarna på hjulen började det vibrera rätt mycket!jag betalade 600kr för en framvagns inställning och en hjulinställning sen blev det bra. |
Grusse |
Jag gorde framvagnsinställning på min M3 E30 på en gummiverkstad, kostade 500:- oo=00=oo |
|
Jag fixade hjulinställningen på en liten verktad efter att monterat 18" och sänkfjädrar från H&R... Och det kostade 350:- i Halmstad Längst ränder vinner... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.