AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
790

Dålig väghållning!!

Pappa R
Har fått ett litet problem med väghållningen på min 325:a.Jag har nyligen bytt ett hjullager bak och så har jag bytt till bilstein sprint dämpare+fjädrar runt om.Nu tycker jag att den har börjat spåra nåt fruktansvärt plus att det vibrerar i ratten lite granna vid inbromsning.Kan det kanske hjälpa med 4 hjuls inställning?

Kör så det ryker!!!
Jag skulle nog testa att göra hjulinställning.
Både fram och bak.
Jag antar att Bilstein-fjädrarna är lite kortare än orginal. Då har du också ändrat vinklarna lite.
Det kan vara orsaken till spårkänsligheten. Du kommer i alla fall att spara på däcken, om du gör en hjulinställning.

/Anders
M3 -87
B3 -95
318i -96
warchild
En hjulinstälning borde hjälpa, helt klart

Gu
41
Gurra323
323, E36, 96:a
Jag har samma problem som Pappa R.
Vad kostar en hjulinställning?
//Gurra
Ingen aning. Har aldrig gjort någon ;-)
Skulle absolut behöva på min E30 M3, men det finns noll inställningsmöjligheter på den bakvagnen...

Gör inte "gummiverkstäder" sånt?

/Anders
M3 -87
B3 -95
318i -96
ha
112
hape
850 E-31
540 E-39
Max 500:-
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Hej.

Tror jag betalade 800 kr inkl moms för min M3:a. Då var det på BMW och 4-hjulsinställning.

/Edvard
BMW CS # 4503
iceman
Jag bytte fjädrar och dämpare på min e-30,eftersom man ändrar vinklarna på hjulen började det vibrera rätt mycket!jag betalade 600kr för en framvagns inställning och en hjulinställning sen blev det bra.

Grusse
Jag gorde framvagnsinställning på min M3 E30 på en gummiverkstad, kostade 500:-

oo=00=oo
Visa användare
425
Gudis
530i Touring -94:a
Jag fixade hjulinställningen på en liten verktad efter att monterat 18" och sänkfjädrar från H&R... Och det kostade 350:- i Halmstad

Längst ränder vinner...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.