|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Fick idag in en M5 -94 vinröd på jobb ( ASB ) i ett skick som passat på ett bilhistorisktmuseium....... Svensksåld, 2800 mil !!! , 1 ägare sen ny ( äldre herre ), bara stått i hans varmgarage och körts ett par motionsrunder i månaden vid passande väderlek. Svarta skinn sportstolar klima färddata ja typ fullutrustad, dessutom tectylad i botten för två år sedan ( fortfarande klibbigt och inte ett gruskorn i smeten ) Så sjukt fin. Inte en prick. Givetvis bes utan anm alla år och BMW service enl boken. Tog ett snack med ägaren som hade beställt en NY M5 och skulle snart sälja den gamla.............:-) Han sa ``är du intressera kan du ju lägga ett bud på den.´´ Då det är emot ASB`s etik och moral policy att göra bilaffärer på jobb i egenskap av myndighetsperson fick vi sluta vårt samtal där, men jag skulle kanske vilja lägga ett bud på den ialla fall. Ägaren verkade inte dum i huvudet ( vet nog vad den är värd ) så ett skambud är inte min grej, och han har inte ont om flis i heller..... Min tanke ligger på ett bud mellan 90 och 100.000:- Men jag har ingen aning om det är lågt eller högt, vet inte heller hur han ställer sig till ett bud som inte är rimligt med tanke på att som ägaren sa ``detta är garanterat den enda i Sverige i detta skicket´´..... Vad tycker ni, vad är ett rimligt bud, hur mycket ska jag betala för att göra ett klipp ? Skegrie | |
|
Troligen värd betydligt mer- dock ej liktydigt med att han får mer.. |
|
|
100kkr hade jag betraktat som ett riktigt skambud... Bilen är i mina ögon värd minst 250-300kkr, säger dock samma som alfatok att värdet behöver inte avspegla sig på slutpriset. /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- BMWSC #338 |
|
|
Skegrie: Har du någon länk? Mera info om bilen utrustning etc? När är det slut datum för priset etc? tryggve: Nu blir jag lite osäker om man säger så..... |
|
|
Vad är det för reg.nummer på den? Och ja 100.000 kr är ett grymt skambud. Då ska man nog inte visa sig mer där. 2800 mil! Frågan är om det finns en sån bil! Fixa reggen på den. //Schnitzer M5 -95: Länk |
|
|
100k är ett sjukligt skambud. Om ägaren är vid sina sinnes fulla bruk säljer han inte den för en krona mindre än 200 000:- Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Fixar inte ngn reggen på den så kan man nog räkna med att den inte finns. Bilder vore också fint! Det finns många såna här historier, men utan bevisning. //Schnitzer M5 -95: Länk |
|
|
Ja, Jag skulle då inte lämna ut regnumret, som ende spekulant. Då är man ju inte Ende spekulant längre.... |
|
|
Men snälla nån, om mannen ifråga jobbar på svensk bilprovning och har besiktigat bilen så behöver väl bilens existens inte ifrågasättas? Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Om denna bil finns nu,vinröd? Så alla gånger för den rätta personen som söker en bil för undanstoppning med övriga samlingen, kan denna vara värd mellan 200-275k. Men vi alla andra dödliga med sinne för att köra och njuta av våra bilar,skulle nog ingen betala mer än 130-150k! 100k skulle jag ta som en förolämpning oavsett om jag var miljonär eller inte! MVH Patrik |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Antar att denna bil (om den nu finns) kommer att tas som inbyte vid hans köp av ny M5:a. Och han kommer säkert inte att få mer än 70-90 för den av BMW!! MVH Patrik |
|
Det sista jag hade gjort är att lämna regnr :-) men om du köper den så fram med bilder och in på Galleriet så alla M5 tokar får njuta en stund! Ett bud på 160-170 kanske då han förmodlingen har pengar men ändå vill sälja med värdighet. Mpower |
|
|
Efterssom en skaplig M5 94 med normal mätarställning (15,000+) och normal historik (import 2001 och därefter 1 ägare / år) ligger upp mot 90-100,000kr skulle jag gissa att han vill ha mer. Ett bud är ett bud, han kan alltid tacka nej. |
|
|
Nej föresten. Ägaren till bilen i fråga är såklart Skegrie själv. Denna tråden kommer att sparas och visas för alla köpare som bjuder under 250,000kr.. |
|
|
Ok, nu kom experterna in! :) Jag är inte ett dugg impad för än jag har sett listan från BMW, vet om vilken bil det är, samt fått se mycket bilder, eller varför inte "live". //Schnitzer M5 -95: Länk |
|
Gemini__ |
Ojoj, tänk att få tag i en sådan vagn. 100.000 kr är ett riktigt skambud dock. Hoppas du får chans att köpa den iaf, håll oss uppdaterade =) Mvh: Thomas |
|
Eftersom det bara finns kvar 2st Sv-sålda M5 3,8-94, en är den solid röda med röda bälten och den andra är svart, så ser jag bara följande scenarios, M5: an har varit registrerad utomlands och intagen som flyttgods, alternativ 2, den har fått nytt regnummer av oklar anledning. Dock finns det en kortmilers Vinrödmetallic "Calypsorot om jag minns rätt" M5 Limo tillverkad 2/94, import 19961210 som hade 39219km bakom sig i jan-2000, det är inte den? "Nej jag kommer inte att försöka köpa den, när jag köper superfin M5 E34, blir det en 95: a" Mvh Stephan |
|
| Varför skulle ägaren av en sådan bil (om den finns!) begrensa sig till endast en köpare?Nä har man en sådan speciel bil så lägger man ju ut den på div. annonser! | |
| Om det du skriver är sant så är 100000kr ett dåligt skämt... | |
|
Skegrie: I o m att du antagligen kommer att strida mot ASB:s policy om du går vidare i dina tankar skulle mitt tips vara att lös detta något diskretare:) 150-200kkr är minimivärdet på denna bil. Ägaren är troligen medveten om bilens värde om vi utgår ifrån att din information stämmer. Får du den under 150 så köp. Plasta sedan in bilen och sälj den till Förenade bils konserveringsavdelning för 300kkr. Mvh Asken |
|
| Vet inte vad som är mest underhållande; det faktum att trådstartaren säger att ägaren verkar ha koll men ändå tror att han kan få bilen för 90 papp eller det faktum att han direkt ifrågasätts och mer eller mindre anklagas för att ljuga... Om bilen är som den verkar är allt under 200 000 okej i mitt tycke. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.