|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Det är som så att min mor spekulerar i att köpa sig en Z4 roadster... Nu undrar vi bara vilken motor vi ska välja? har hittat en på blocket som ser fin ut: Länk (sportstolarna uppskattas) Men vi undrar om 2,2:an är för klen och om man ska satsa på någon av de större motorerna? Vad har ni för erfarenheter av dessa bilar? M Power!!! | |
|
Jag var själv lite kluven när jag skulle välja en begagnad Z4. Är egentligen inte så intresserad av att ha många hästar etc, men valde till slut 3,0:an av följande anledningar: 1. Var rädd för att jag skulle ångra valet av en mindre motor den dagen jag stod framför rödljuset med en Boxster bredvid mig. :-) 2. BMW:s 3,0:a har fått mycket bra kritik av bilrecensenter i allmänhet. 3. Z4 3,0 Verkar vara den mest lättsålda (när det väl är dags att sälja den) 4. För liten prisskillnad mellan de olika motoralternativen (iaf på beg-marknaden) 5. Man lever bara en gång! I efterhand så får jag väl säga att jag valde rätt. Men jag hade säkert sagt samma sak om jag hade valt 2,2 eller 2,5:an! ;-) |
|
|
Matthew: Kul! Min mor (64 år!) har just skaffat en ny 3,0si. Härlig bil med en riktigt trevlig motor, måste jag säga. Har själv kört 2,2 under en helg och den går helt ok (kanske inte jämfört med din...). Det jag tyckte var mest irriterande var det höga varvtalet i motorvägsfarter. Ut å testa är det bästa rådet. Lycka till. //Månsson |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.