AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.046

Stänkskydd till e39

al
3
alla7
BMW X1-10
Går det att montera stänkskydd på en e39:a med m-paket?
Mi
31
Mikaelk
M3 SMG II -02
330 Ci Cab -04
iX xDrive50 -22
Fram är det inga problem eftersom tröskelpanelerna på e39 är likadana med och utan M-paket. Bak kanske det krävs någon modifiering eftersom det ser olika ut med och utan M-paket. Jag har sett en e39 touring med M-paket och (BMW original) stänkskydd både fram och bak så på något vis går det att fixa.

Ja
299
Jake
Hyundai Santa Fe 4WD 2.2 CRDI 2011
Jag har det på min både fram och bak... det ar inga problem alls.. Inget behövde modifieras varken fram eller bak!

/Jake
Ja
299
Jake
Hyundai Santa Fe 4WD 2.2 CRDI 2011
Just det, jag har ju sedan och de jag sett har också sedaner, så om det finns något speciellt för touring vet jag inte... !

/Jake
Hakar på tråden..

Jo, det finns stänkskydd till Touring och sådana har jag nu införskaffat men nu till min fråga:

Kommer stänkskydden att slå i varje gång jag åker ner från en infart med lite högre trottoarkant?? Är ju inte så sugen på att slå sönder dem eller bilen med dessa i övrigt praktiska grejer.. Min bil har ju "sportfahrwerk" eller vad det heter så den är ju lite lägre..

Förresten, jag tror att det finns även till Touring med M-paket eftersom de frågade om jag hade det när jag köpte mina stänkskydd.

Ka
96
Kalase
LR Freelander 2 SD4 S -11
Det finns in till Touring med m-paket, det var nog det som dom skulle säga :) Men tror original passar ändå enligt flera forumtrådar, får beställa och prova. E39 med m-sport är inte anpassat för svenskt väglag, samlas 10kg grus i bakkjolen...
Visa användare
2.145
540is
E39 M5 99' Bi-Kompressor
E39 540iAT 00' Kompressor
Nån som råkar ha bild på hur det ser ut med M-pkt + stänkskydd?
De
607
Decoy_81

530ia MT -07 Carbon-Schwarz
330ia MT -04 Black Sapphire
Kalase: nice bump! :)
Ja jag skulle oxå vilja se bilder på hur det ser ut.

//m

Freude ist BMW
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Jag har ett par stänkskärmar för bak som ligger.
Är någon sugen så dra ett PM.

Ka
96
Kalase
Original till E39 utan m-sport eller modifierade för m-sport? Det är skillnad på touring och sedan också tydligen..
Ka
96
Kalase
Jag har bild på stänkskydd fram, men inte bak. Kan försöka ladda upp någonstans. Synd att det inte går att lägga in bilder i tråden.
Ka
96
Kalase
Så, här kommer "Gamle Svarten" med stänkskydd fram.

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.