|
|
|
|---|---|
| Går det att montera stänkskydd på en e39:a med m-paket? | |
|
Fram är det inga problem eftersom tröskelpanelerna på e39 är likadana med och utan M-paket. Bak kanske det krävs någon modifiering eftersom det ser olika ut med och utan M-paket. Jag har sett en e39 touring med M-paket och (BMW original) stänkskydd både fram och bak så på något vis går det att fixa. |
|
|
Jag har det på min både fram och bak... det ar inga problem alls.. Inget behövde modifieras varken fram eller bak! /Jake |
|
|
Just det, jag har ju sedan och de jag sett har också sedaner, så om det finns något speciellt för touring vet jag inte... ! /Jake |
|
|
Hakar på tråden.. Jo, det finns stänkskydd till Touring och sådana har jag nu införskaffat men nu till min fråga: Kommer stänkskydden att slå i varje gång jag åker ner från en infart med lite högre trottoarkant?? Är ju inte så sugen på att slå sönder dem eller bilen med dessa i övrigt praktiska grejer.. Min bil har ju "sportfahrwerk" eller vad det heter så den är ju lite lägre.. |
|
|
Förresten, jag tror att det finns även till Touring med M-paket eftersom de frågade om jag hade det när jag köpte mina stänkskydd. |
|
| Det finns in till Touring med m-paket, det var nog det som dom skulle säga :) Men tror original passar ändå enligt flera forumtrådar, får beställa och prova. E39 med m-sport är inte anpassat för svenskt väglag, samlas 10kg grus i bakkjolen... | |
| Nån som råkar ha bild på hur det ser ut med M-pkt + stänkskydd? | |
|
Kalase: nice bump! :) Ja jag skulle oxå vilja se bilder på hur det ser ut. //m Freude ist BMW |
|
|
Jag har ett par stänkskärmar för bak som ligger. Är någon sugen så dra ett PM. |
|
| Original till E39 utan m-sport eller modifierade för m-sport? Det är skillnad på touring och sedan också tydligen.. | |
| Jag har bild på stänkskydd fram, men inte bak. Kan försöka ladda upp någonstans. Synd att det inte går att lägga in bilder i tråden. | |
|
Så, här kommer "Gamle Svarten" med stänkskydd fram. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.