|
|
|
|---|---|
|
Har frågor kring bensinfilter, vilka intervall ska de bytas? vilka symtom ger ett igensatt el. äldre filter? var sitter de på en M30 -87? | |
|
Sitter längst bak vid tanken på höger sida s.a.s....du måste under bilen m.a.o. :) Tja,det där med intervall är ju lite varierande beroende på vem man pratar med. Jag såg att mitt gamla bensinfilter var daterat -96 när jag bytte det förra året..så minst 8år och minst 10-11000mil hade det suttit där....var lite skit iofs i det när jag tömde det gamla baklänges om du förstår ;) Men vagnen hade absolut inga tendenser till dålig ork på varken höga eller låga varv eller ojämn gång pga det...så fick du svar på en DEL möjliga symptom också :) Men jag vet att en del experter(förr i världen,låt säga början 90-talet :)) ville att man skulle byta 1 gång/år för att undvika störningar... Nuförtiden är soppan betydligt renare än förut så JAG anser numera att det räcker att byta detta filter efter låt säga 8-10000mil på M30.. Men "ids" man byta oftare så skadar det ju självklart inte.. Mvh Janne. |
|
|
Jag har själv aldrig bytt filter trots att jag kört 15.000 mil! Det kanske är dags. Länken är till byte av v12:a men de sitter på samma ställe. Länk |
|
| ca 4000 mil är en vettig rekommendation, men kör du diesel så byter du minst en gång per år, förslagsvis på hösten | |
| Tack för snabba svar. Jag har ingen historik på bilen så filtret kan vara med från begynnelsen... | |
|
Jag hade en 325a med full servicebok en dag stannade den:/orsak=orginalfiltret daterat 89 dvs när bilen lämnade handlaren var knökfullt med skit ca18000mil. Mvh/Micke Min 02sida Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.