AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.319

Min bil går som en kasse #¤%%"

Ex
940
ExHonda
325i Coupé -94
528i Touring -97
Jag körde min sambo till arlanda i natt, ösregn i 20mil, funkade bra. Men så idag på middagen när jag skulle åka så gick den bra först, för att sedan lägga av. Fick igång den igen så den funkade som vanligt, men efter yterligare 2-3min så dog den igen för att inte alls gå normalt. Går att få igång den stundtals, men tänder inte på alla cylindrar etc för att sedan dö ganska snart igen. Varvmmätaren hoppade lite för att sedan lägga sig på noll, fast motorn var igång.
Kan det var allt regn i natt som har krypit upp någonstans där inte det bör vara fuktigt? Jag saknar den lilla "hasplåt" under motorn, så kanske det stänker upp en del vatten där det inte ska göra.
Någon som vet vad bekymret kan vara? Just nu står bilen på en parkering med huven på glänt, så får stå och torka ur och hoppas på det bästa.
Ex
940
ExHonda
325i Coupé -94
528i Touring -97
Felkod: 100, Effektsteg, cylinderbank 1
Detta sa felkoderna när verkstaden tittade genom bilen. Vad betyder detta? Han säger det är databoxen.
Och när jag ska bak ut bilen ur verstaden så funkar bilen som vanligt igen. Meken sa att det grå bra att köra så länge bilen går bra, men börjar den blödra o gå dåligt igen så bör man INTE köra, då den drar genom soppa till katterna = dyrt.

Men saken är just att bilen går ju som vanligt nu igen. Kört 1,5mil sedan den funkade som vanligt igen. Trist att köpa en databox om denna funkar som den ska igen, men vill även kunna lite på bilen. Så vad ska man göra? Någon som har koll på elektroniken i bilen?
Ex
940
ExHonda
325i Coupé -94
528i Touring -97
Kan det vara så att det endast vart lite fukt som krypit in och bjudit på en förkylning? för att sedan dra sig tillbaks och bli frisk?
Nä, tröst-SUPA vidare här istället!,, skolan börjar ju igen på måndag! Skål på er!
Det kan ha kommit in fukt någonstans så kör och se vad som händer.
MvH Niklas
Ex
940
ExHonda
325i Coupé -94
528i Touring -97
Kör på det nu ja,,, men när den började dumma sig så såg jag till att få motorn varm, för att just få bort all fukt, med funkade inte,,, sedan plötsligt dagen efter så funkade det,,, man blir lite kluven i frågan! :O/
Visa användare
238
p4lm
530i -01 sedan manuell
vad betyder 101 effektsteg cylinderbank 2?

jag körde en diagnos nyss med auto-com grej...

min bmw 325 går ojämt på tomgång när den e varm å när den e kall

e36 325i coupé vanos -1993
Visa användare
238
p4lm
530i -01 sedan manuell
någon som vet?

e36 325i coupé vanos -1993
t2
12
t247365@hotmail.com
325i coupè -92
har fått felkod 100 effektsteg cylinderbank 1

kan absolut inte hitta vad detta betyder!

någon som vet

p4lm = fick du reda på vad det betydde??

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.