|
|
|
|---|---|
| Hej Undrar hur man kan kolla abs prob på bilen ! Den stod ett dygn sen dagen efter då man starta då lyste abs lampan och det har den gjort sen dess!!! Undrar om nån vet??? MVH S | |
axelsson |
Du kan ju alltid dra isär kablarna från abs sensorn och kolla med en ohm mätare vilken som är helt urflippad och galen. typ om alla utom en ligger på typ 200 så ligger en på 1. då vet man. annars kan de funka om du drar isär kontakterna och sprayar kontakt spray och rengör osv! Varför jag svarar på detta är för att jag gjorde det idag då jag hade samma problem (problem med att abs:en slår i i låga farter) |
|
Troligtvis är det en en utav ABS sensorerna som har lösts ut. Är ett vanligt problem hos E36:an. Använder du "sök inlägg" uppe i menyn så hittar du mängder med info och hur du löser det på smidigast sätt. Välkommen förresten till Autopower.. MVH |
|
|
Undrar om nån har tagit lös sensor fram på en e36?? Sitter fast ordentligt! Sitter det på på båda hjul bak? Är ju lite svårt att mäta sensorn då stiften sitter djupt sen man har dragit isär |
|
| Kan även vara säkring... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.