AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
985

Vad tror ni om denna 850 i Växjö?

US
547
US
850 iA -92
Hittade denna Länk på en sida jag aldrig varit. Någon som sett den innan eller vet något?
Har inte sett bilen i verkligheten. Men den verkar vara i fint skick med bra historik, helt klart värd att kolla upp. Att den dessutom är silvermetallic är ju ingen nackdel, passar otroligt bra på bilen.

/Fredrik
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Kolla på bilen helt klart. Front, sidokjolar och bakstötis är omlackade. min berömda magkänsla talar om det:) Glaset v fram bredvid blinkersen är grumligt medans höger är klart. Viktigt att bilen rullat de senaste åren så inga dolda fel kommer fram när den börjar användas:) Huven är felaktigt inpassad, skarven motorhuv mot h framskärm är betydligt bredare än mot v framskärm. Kanske delvis krockreppad och höger framskärm utbytt, den passar inte heller mot framstötis/ huv i framkant kolla avvikelse mot vänsterskärmen. Detta är dock personligt: Rondellfälgar är inte i min smak de har inte tillräcklig precision utan sliter onödigt på lager och fram/bakvagn. billig lösning.
Pruta 10-20kkr och du har en bra grund att börja reparera:)
/ Falköga Asken
Nytvättade bilar ser i regel fina ut på bild :)

Lyssna på Asken, den är för dyr så tokpruta.

MVH,
Victor
Vorsprung Durch Überlegenheit
US
547
US
850 iA -92
Har precis kommit hem från Växjö. Bilen var jättefin... färgen är kanon och modellen måste ju vara en av de snyggaste bilar som tillverkats, killen som ägde den var relativt okunnig, som han själv uttryckte det. Mycket sliten framvagn, minst hela fronten lackad, höger dörr fel färg, mycket gnissel och knirk.
En stolmotor trasig. Bilen hade bara gått 200 mil om året i hans 7 ägoår.
Under denna tid aldrig servad, däremot bytt olja varannat år. Rost i huvkant, nedre dörrkanter, runt bagaget osv. I övrigt fullservad enligt bok upp till 16590 mil. Milen sätter sina spår.

Lämnar denna bil, vilket jag sa till ägaren innan jag åkte.
Om inte priset blir väldigt annorlunda. Men det är nog inte värt det iallafall.

6000 milabilen i Nybro ter sig nu bättre och mindre att göra på än vad man först tyckte.

Börjar inse nu att detta kommer att bli svårt, blir mer och mer sugen på att åka till "lappträsket", skojade bara, och titta på bimmer 8:s bil.
He
347
Hellboy
440i GC -18
Alltid lika roligt när de skriver "endast sommarkörd" på en bil som gått över 18.000 mil på 15 år. "Sommartid" kanske utgör 8-9år av dessa 15år, och då har bilen snittat på mer än 2000 mil/sommar vilket låter rätt så osannolikt i mina öron.

Mvh,
Hellboy

S70B56 - Lowest production engine in BMW History - 1,510 units.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.