|
|
|
|---|---|
|
Blir det någon större skillnad om man byter från mk1 till mk3? Behöver man byta nånting mer än cdenheten? | |
|
Ja, skillnaden är mycket stor och ja, man måste byta betydligt mer än CD-enheten, dessutom byter man med fördel till större (16:9) skärm på samma gång. Och ta Mk4 istf Mk3, den erbjuder ytterligare ett rejält lyft. Wilhelm Svenselius |
|
|
Ok vad behöver man byta mer en cdn? |
|
|
Här finns lite att läsa Länk Fö. rekomenderar jag att du anv. den eminenta sökfunktionen där du garanterat finner svar som det här tex. Länk. Ta dig även en funderare på om inte det är lika bra att löpa linan ut och uppgradera till MK4 när du ändå håller på.... Lycka till! Mvh. Patric, BMWCS #4598 Min E38 Länk |
|
|
Det är jag som har skrivit mektipset PJ länkar till. Tyvärr beskriver det endast uppgradering av bildskärmen från 4:3 till 16:9 och inte hur man uppgraderar en Mk1, bara hur man får ut datorn. Jag har aldrig själv bytt från Mk1 till något nyare men vad jag har lärt mig är denna modell är avsevärt knepigare att uppgradera. Det existerande kablaget passar inte och förutom själva datorn ("CD-läsaren") behövs således nytt kablage, ny TV-modul, jag vet inte exakt vad mer men det är betydligt dyrare och krångligare än om man hade Mk2 eller nyare från början - tyvärr! Dock är det fullt genomförbart, jag tror att flera här har gjort det, som PJ sa, använd den eminenta sökfunktionen. :) Wilhelm Svenselius |
|
|
Det är bara att stoppa in en MK-3 / MK-4. Dock måste du ha en adapter kablage som finns på BMW att köpa. Inte speciellt dyrt. Satsa på Mk4 DVD spelaren. Skönt att ha hela EU, och det fruktansvärt onödiga perspective mode. Du behvöer inte byta något annat än just navin. Mvh kristian |
|
|
Alf: Ingen med det sunda förnuftet i behåll kör väl Mk4 på en 4:3-skärm frivilligt...? Jag ser det som en självklar grej iaf. Då måste man åtminstone byta TV-modulen också, samt skärmen fram. Wilhelm Svenselius |
|
|
Perspective mode är inte alls onödigt.......... Bara coolt.... Min bil:Länk Sebbe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.