|
|
|
|---|---|
|
Min baklucka går ej i lås, dvs motorn drar ej mekanismen, ingenting hörs alls. Kontrollpanelen indikerar öppen lucka, och bagagerumbelsyningen förblir tänd. Jag har haft detta en gång tidigare, då "självläkte" det. Denna gång så verkar det ha uppkommit då bilen tvättades. misstänker ett kontaktfel. Ideer ? Hur fungerar själva kontakten, var sitter den ? Jag har hittat många trådar som beskriver det motsatta, dvs att den inte går att låsa upp (smattrandet), men inget som beskriver mitt problem, rätta mig om jag har fel och länka mig gärna rätt. Anders | |
|
Hej! Lånar tråden lite Min 540 sedan från -97 stänger inte bakluckan. Den klickar alltså inte igen utan går att dra upp igen. Det började för några dagar sen och när jag stått och slagit igen den rätt många gånger så låste den till slut. felet blev värre och värre så nu är den riktigt bökig. Har monterat bort inredningen och dragit lite i alla armar och dosor. Ibland låter den som en kulspruta när man försöker öppna den i öppet läge och ibland klickar det som ett relä. Tips? Någon? Automat är bekvämt och helst med V8 muller |
|
|
Sliten kabelstam vid gångjärnen där den ligger i en plastränna som locket brukar spricka på är ett vanligt fel som ger avbrott till div. elektrisk utrustning i luckan. Lätt att se om det är sönderskavt. AE |
|
|
Min 523iaT hade samma fel för ettpar dagar sedan. Den ville inte låsa bakluckan utan den var öppen under körning. Låset monterades loss, felet är att en plaskugghjul har en del som har lossnat och därför putter den inte ut låsmekanismen. Men hjälp av snabbtorkande lim så åtgärdades detta. Har varit samma fel förut samt felet tvärtom att den inte öppnar låset. Det bästa är, som vi kommer att göra nästa gång är att köpa nytt låssystem och byta ut, då slipper man problemet som verkar vara återkommande. Women loves BMW |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.