|
|
|
|---|---|
|
Trivs bra med min 525d -02. Vid försäljning här i England kanske jag skulle kunna få motsvarande 80 000 Kr för den. Skulle ju kunna ta med den till Sverige vid flytten till nyår men vad händer den dag jag vill sälja den. Vad tror panelen, går det att sälja en högerstyrd BMW i Sverige? MVH/Dan | |
|
Det är nog mycket svårt. Särskilt som det redan är svårt att få bra priser för en vänsterstyrd bil av samma modell. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
danl: Tror att marknaden är ganska liten men den finns, vet att vissa press folk kör högerstyrda av en viss anledning:)) |
|
|
Personligen tror jag det blir ganska svårt då det inte är någon speciell bil. Det finns ju ganska många vänsterstyrda att välja på. Sen tror jag det blir jobbigt i längden att köra högerstyrt i vänstertraffik. Lär väl inte vara någon höjdare vid tex omkörningar. Hade det varit tex en Nissan Skyline hade det ju varit annorlunda. //Peter |
|
|
Jag råder dig att ta den till Sverige och fortsätta använda den som bruksbil ett antal år till. Det är den bästa bilen BMW byggt tillsammans med sena E38or. Attköpa motsvarande högerstyrd i Sverige är plus 80-100kkr i gott skick/ utr. Diesel är dessutom kraftigt på frammarsch. Kör ett antal år till för att få ut mest valuta för bilen och köp en rolig entusiastbil som är "rättstyrd" för hälften av vad du sparar så har du en bra deal. Asken |
|
|
Är inne på Askens resonemang att det kan vara ett ekonomiskt bra alternativ om jag behåller den ett par år. Det bästa vore ju förstås att hitta en vänsterstyrd bil här att ta hem men dom är ganska ovanliga. Dom som finns har oftast importerats från Spanien eller Frankrike och då verkar det vara regel med bucklor och tveksam historik. MVH/Dan |
|
|
På tal om vänsterstyrt så känns väl denna som mycket bil för pengarna Länk Lite väl "fläskig" för att accepteras av kunder man möter på jobbet tyvärr MVH/Dan |
|
|
Ta hem en v-styrd M3e30 istället, dom är rätt vanliga och billiga i England. Racerbilen: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.