AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.961

Vad tror panelen om denna 330ci - 01a?

Sida 1 av 2
Hej.
Känns som jag är spekulant på i stort sätt varje 330ci på blocket just nu. Det fungerar inte att ha ett normalt liv om man inte har bil. Trodde aldrig det skulle vara så svårt att vara utan bmw(gått 2v nu :-) )

Har hittat denna bil som jag är intresserad av:
Länk

Vad tror ni angående utrustningen, milen samt priset?

Tror ni det är en bra affär om historik, dokumentation etc är i sin ordning?

(Tipsa inte om bilpriser, har redan kollat där)

Mvh Jens

Skönt att köra en bil som INTE är "felhjulsdriven" :)
Hawar
Ser väldigt bra ut, fin bil. Priset känns helrät tycker jag och utrustningen är det inget fel på. Hade definitivt tittat på den om jag var ute efter 330
JensaR:

Om man ska vara petig som jag ibland kan vara:)) skinnet ser ut att behöva en genomgång. Förare stolens vänstra sida har tre veck om man tittar på bilden ser lite märkliga ut. På min E46 hade jag oxså grått skinn men den såg aldrig ut som denna dock sålde jag den efter ca:2500 mil medans denna har gått strax under 10T mil.

I övrigt ser det ut att vara en fin bil med hyfsad utrustning, priset för andra tala om.
Bra utrustad med Mpkt II, sollucka, sportstolar och helskinn.
"Hifipaket", kan det vara HarmanKardon?
Vinterhjul?

Trevlig färg, möjligen Topasblå?

Verkar vara importerad i augusti 2002. Hittills 4 ägare i Sverige.
Och i Fordonsregistret är den reggad på en kvinna i Åmål...mamma kanske?

Jag tycker det verkar vara en schysst utrustad bil, till ett helt ok pris...naturligtvis under förutsättning att allt som du skriver är i ordning...

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
Hawar
Hifi paketet är ett steg under H/K
Var är M-pakets sidokjolar då? Om man ska vara petig, Priset är helrätt, aningen billig, tycker jag personligen.

"Snabbt ska de gå,, annars får de´va"
Maxey: ...det har du ju rätt i, missade att sidokjolarna saknades...

Visst är kanske bilen aningen billig, men jag sålde själv min 330ci i mars och fick ju inse att man inte längre får över 200' för en 01a...

Hawar: tack för infon, man lär sig ngt varje dag :)

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
Oj hade helt missat att sidokjolarna saknades!
Kan någon länka hur ett KOMPLETT yttre M-paket II skall se?

Tack på förhand!
/Jens
Kolla min bild här nedanför, eller gå in på min profil och kolla Bilar, där har jag bilder på min fd bil i olika vinklar.
Dock saknas den lilla bagagelucks-"läppen" på de bilderna...

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
tack!

Skönt att köra en bil som INTE är "felhjulsdriven" :)
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Är väl inte helt ovanligt att M-paketen eftermonteras vilket kan vara en anledning till att det inte är komplett.

___
//Ulf
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Är de verkligen så billigt?
En bekant till mig sålde sin sv-sålda 330 Ci 01 9000 mil, 2 äg fullserv. (ej M-pkt) förra hösten, han fick då 168k, var inte speciellt lättsålt.

BMW CS #5139
Låter lågt, det din kompis fick förra hösten.

Förutom Mpkt, kanske saknades sportstolar, hel- el halvskinn, sollucka, 18-tummare...mm.

Eller så var den inte i så bra skick... ;)

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
M-pkt hade den inte, men grått sportskinn, och 18" och alla annan "normal" utrustning fanns, och skicket var de inget fel på.
värderingstrådtråd om den berörda bilen: Länk

Har själv ingen koll på 330-priserna, vara bara lite förvånad att dom verkar stå i samma pengar som för ett år sedan.

BMW CS #5139
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Sålde min förra hösten för 210. M-Paket från fabrik, 18", HK, Sportstolar, Imolaröd. Såld på 6 dagar, kunde sålt 2-3 st till om jag hade haft :) Bilen hade då rullat 8500 mil.

Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Tror att M-paketet är eftermonterat. Bilar med M-paket brukar ha shadowline som standard samt läppen på bakluckan...

Kom förresten inte det 2002??

Schnelle fahrt, Härliche fahrt. Länk
Som jämförelse till bilen tråden handlar om:
Länk

Denna bil saknar Mpkt, sportstolar (har dock skinn), 18-tummarna...

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Herr Gaspedal: Nej, jag hade det på min -01.
Bilen har inte shadowline, inga m-sport sidospoilrar, inget svart innertak, ingen spoilerläpp dvs ingen "riktig" m-sport bil.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
vad många (inkl. ägaren av bilen) tydligen missat är att det e en -00:a och INTE en -01:a som det står i annonsen.... bilen e tillverkad 00/7 och bilar tillverkade innan 1/9 -00 är inte -01:or....
inte många rätt på den bilen alltså...

- UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE -
Hur fick du fram när bilen var tillverkad?
Går dessa uppgifter kontrollera på internet via chassinummret och i så fall vart?
Mvh Jens
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.