AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
556

535:an pajar direkt efter service !!

wa
34
wallin
535iM-92
Lämnade in bilen imorse på BMW för att göra inspection 1 och då bmw även ville byta kylarvatten, som ska göras var tredje år, fick de göra det. Problemet är bara det att då jag hämtade bilen säger killen att de haft problem med att få ut all luft då de bytte kylarvattnet och att jag skulle ta det lite lungt och hålla ett öga på nivån. Men kommer bara några hundra meter sen kokar bilen och då jag stannar är det en stor pöl under motorn. Tyvärr så hämtade jag bilen några minuter i fem så då detta hände hade de redan gått hem på BMW, så jag kunde inte ringa och klaga. Så här dåliga jobb får bara inte en aukt. BMW-verkstad göra!! Vågar inte köra en meter med bilen (livrädd för toppras) så imorrn blir det att ringa så får de allt hämta bilen och fixa detta !!

th
130
thias
323 -96 M-optik
Tråkigt att höra. Hade också problem med att få ur luften ur min bil sist.
BMW-Yoda
Vilken värdelös märkesverkstad. Amatörer. Det är nämligen så att gör man som det är tänkt, så är det inga problem. Får en att undra hur seriösa dom är med resten av servicen. Att man släpper iväg en bil som inte är klar fem minuter innan stängning. Sorgligt.

BMW-Yoda
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
FUSK OCH INKOMPETENS LÄMNA BILEN NÅN ANNASTANS,
Nästa gång.
Undrar om inte datorn kan tala om hur man luftar en BMW.I morgon är det långfredag har de öppet då.???
Det är ju övertid för den Verkstaden som gäller du ska ju ut och Påsk åka heller hur!!
Visst är det kinkigt med luftningen men det ska de veta om. Hjälpte en 523 ägare med goda råd som lämnat in bilen i SOLNA BMW som också fuskat med luftningen men det visade sig långt senare då luftfickan kom fram till termostathuset, vilket gör att termostaten inte öppnar när inget vatten finns där.Fattades 1 liter vatten.De hade lossat slangen i bakkant på motorn för att byta impulsgivaren som sitter under slangen,sedan inte fyllt på vatten och luftat.

GLAD PÅSK !!
MVH
Hasso
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Om dom inte har gjort ett jobb rätt och det uppstår skader på bilen så ska dom rätta tillfelet/felen på bilen! Vare sig om det är smedjohan eller om det är superduper märkesverkstaden som har utfört reprationerna på bilen.
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Jag har själv varit ute för liknande problem efter en rep,och då small hela toppen på min dåvarande 520, och dom fick stå för byte av topplock.
M-3
Hej grabbar.. Tråkigt med era missöden på era bilar,,men ett lite tips är att BMW skickade för ca 2-3 år sedan ut papper på att deras kylarbehållarlock inte funkade som de skulle,men dom bytte endast om man sade till(vad nu f¤n det är för sätt.. Vet inte om det gällde era modeller,men M-3an var det så,och det borde i princp vara samma lock??? Då häde samma sak med mitt GAMMLA.. Ha det
Jo det gällde även E34:an, en del sa att det var ett trick för att få in bilarna och tjäna lite pengar på annat samtidigt, men nog blev JAG impad när det damp ner ett brev där BMW ville byta en del på min 12 åriga bil...

Surfa in på Länk
BMW jonas
undrar om dom har ett vakumsystem så dom har ut all vatten ur motorn sen vakumsuger dom hela systemet tills det är full med vakum sen kopplar man på en slang till vakumaparaten som man sen sticker ner i en dunk med kylvätska släpper man sen på trycket suger vakumet upp vätskan ur dunken och ingen luft kommer in i systemet
wa
34
wallin
535iM-92
Som tur är så allt fixat med bilen nu. Verkstaden fick hämta den dagen efter och fixade den utan tjafs eller annat tråkigt. Det verkar även som om toppen och allt annat klarat sig. Det var visst termostaten som hade hängt sig och det var därför de inte fick ur luften, de hade aldrig varit med om nåt liknande..
Har kört med bilen ett par dar nu och allt verkar okej så det är skönt.

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Wallin:Termostaten hänger sig pga luft, den öppnar inte om den inte "står" i vatten.
Verkar som de var helt ovetande om de mest elimentära
BMW egenskaperna, byt verkstad.

MVH
Hasso
wa
34
wallin
535iM-92
hasso: Problemet är bara det att det är den enda BMW-verkstaden i närheten och de har alltid varit mycket trevliga mot mig. Men kanske provar en annan nästa gång för det var klantigt att de inte kunde lufta systemet riktigt.

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Kor är också snälla och trevliga men dumma.
Det behöver ju inte vara en BMW.verkstad utan det måste väl finnas nån annan bmw-kunnig allbilverkstad tex i din del av världen.

MVH
Hasso
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.