|
|
|
|---|---|
|
Jag var på nya BMW förenade i Malmö i lördags och då såg jag de nya 116i och de hade 6 växlar, jmf med min. Jag undrar behöver en 116i verkligen 6 växlar och varför har de fått det? Min BMW 116i Länk | |
|
Ja. Om den är högre utväxlad än 5:an på den 5-växlade lådan så är det nog bra. Jag har haft en 116i -05 från i torsdags till igår som lånebil. Jag upplevde den som väldigt ljudlig i motorvägsfart. Kan man få ner varvet en bit så skulle ju inte det göra något. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
Min 116i byggd 2/06 har 5 vxl. 6vxl är tillval mot pristillägg vad jag förstår, tror de hade varit bra att ha, motorvarvet i motorvägsfart är ju i högsta laget. BMW CS #5139 |
|
| När jag fråga en försäljare om detta sa han att det måste vara så något nytt i de nya 116ina.. jag vet inte... inte ens han visste | |
|
6vxl är numera standard på alla 1serie modeller... Mvh Stephan -- De som använder säkerhetsbälten lever längre! - i snitt 35 sekunder.... |
|
|
6:an lär verkligen upplevas som en överväxel i 116, tycker det inte händer någonting alls i mors 116 om man ligger på femman i 110 och trycker fullt. :) Men ja, lite lägre varv i motorvägsfart hade nog inte skadat, den dricker rätt mycket mer i dom hastigheterna än vad min 325:a gör. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.