AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
701

ASC eller ASC+T ?

tr
59
troylee
325xi 2001 E46 Sedan
Min E36 1997 köpte jag med uppgift om att det skulle vara antispinn och antisladdsystem. Men jag tycker mig minnas att jag sett på forumet att både och skall vara angivet med "ASC+T". Bara "ASC" skulle då vara bara antispinn, ingen antisladd?
Anledningen till att jag undrar är för att det bara står "ASC" på knappen i bilen, fast det ser inte ut som det får plats ett "T" heller å andra sidan ...

Någon som vet eller om det är enkelt att kolla. Jag vill inte testa så värst mycket på asfalt eller så, då får det vänta tills i vinter. Jag tycker synd om bakaxeln annars :)
fr
147
frallan82
328i e46 -98
318ik e30 -87
Har för mig att det bara står ASC på knappen även om du har +T också, om du förstår vad jag menar :)
Har man antisladd så står det väl DSC på knappen.
Acs+t är inte antisladd, utan antispinn + traction, dvs systemet bromsar det spinnande hjulet med sämre fäste så kraften överförs till hjulet med bättre fäste. Enbart Asc (Äldre 750/535/735) ströp bara gasen tills det inte spann längre. Antsladd - Dsc kom först på nyare modeller, det finns inte till E36.

____
You're Solid Gold, I'll See You In Hell
tr
59
troylee
325xi 2001 E46 Sedan
Okej, då är det nog som jag fick höra på min bil då, att jag har en viss "antisladds-funktion" + antispinn. Ja, DSC vet jag att jag inte har men jag har den förra antisladdfunktionen iaf. Tack för svar
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.