|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Jag är inte jätte insatt i trimming förutom de vanliga uttrycken. Har ni några förslag vad man kan göra för att lite mer drag i grejerna?. Har en 328 -96 E36! | |
|
Tjo! Jo på just 328:an så finns det ju ganska mycket man kan göra till en ganska billig penning, dvs om man inte ska turbokonvertera. Dels kan man byta ut insuget till ett insug från 325 e36. Byta till vassare kammar. Byta grenrör till ett m3 e36 extraktorgrenrör + kattar och slutburk från m3:an. Chippa + mappa. Byta till sportluftfilter, eller ännu bättre sätta dit en BMC Cda-kolfiberbox. dock gör inte bytet av luftfilter just något förutom att det låter lite häftigare:) Ja det är väl en början iaf. Vh Gonucku -:: Stay Evil ::- |
|
|
okey. får se vad plånboken har att säga om detta :) M3 extraktor grenrör, passar det direkt på utan några modifieringar? och vad kostar den? |
|
|
Passar mot toppen men inte mot resten av avgassystemet. Vet ej hur det är om du köper hela M3ans system, då borde det passa. Pris vågar jag inte gissa på. Jag sålde mitt M3-grenrör för en tusenlapp härom året. Men nu tarfolk ohyggligt mer de annonserna jag sett |
|
|
Om man byter till ett m3-grenrör så borde man byta resten av systemet med... _____Vraum!_____ |
|
| jag har redan att sportsystem på bilen, inte m3 dock. Men det borde väl funka lika bra ändå. | |
|
Mitt gamla kompressorkitt ligger ute på powerbörsen för 15 000. Mkt hk per krona!!! //MVH Andreas M-power när du älskar att köra! |
|
|
Sjoling: Nej tyvärr så funkar det nog inte ändå. Det skulle varit om ditt sportavgassystem skulle varit till för just en m3 då, men då skulle inte det passat på dit orginal grenrör. -:: Stay Evil ::- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.