|
|
|
|---|---|
| Hade för några månader sedan ett baklyse som det läckte in vatten i, så fort det blev en störtskur. Har bytt detta nu, men idag när jag skulle låna ut mitt reservhjul till polarn så såg jag att däcket låg i ett vattenbad! Tydligen så måste det ha runnit in vatten från lyset, ner till baljan där reservhjulet ligger. Men hur f-n ska jag få ut vattnet nu då? Köpa tvåhundra rullar lambi på coop eller? Tips please! | |
|
Sitter det inte "avrinningshål" i din balja? På mina gör det då det...kanske dina är igensatta med "lite smuts" bara...eller att det möjligen finns någon/några "gummipluppar" att lossa? Bara en tanke...vet öht inte alls hur det ser ut i en E38:a :) Mvh Janne. |
|
| Måste kolla upp det! Vilken lättnad det vore... | |
|
Jag hade samma problem med en 318iS jag hade tidigare. Det enklaste är att ta en liten bägare och hälla ut så mycket som möjligt av vattnet och när du har fått ut det mesta, kan du ta resten med en disktrasa och sedan efter torka med en handduk. ___ Bilbloggen: Länk |
|
mole |
Gör som jag när jag tömmer akvariet! SUG! Alltså ta en slang o sug så att det blir en hävert-effekt Tar inte lång tid |
| Ja, jag suger väl upp det mesta med en slang, men den ojämna botten (det är liksom "räfflor" där) gör att jag fortfande måste få upp det sista slasket på nåt sätt. Får nog göra som Mugge säger... | |
mole |
Japp sista slasket får bli med trasa Glöm inte att vädra ut efter bara |
|
En torrboll i bagaget i nån vecka efter att du har tagit bort vattnet är nog ingen dum idé. Annars finns risken att det börja lukta skunk därbak. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
| Ja... det luktar ju inte hallonbåt där inne direkt.... usch... måste ta hand om det där idag! :-( | |
| Har fått ut allt vatten nu. Gick åt en toarulle, en trasa och en liten bägare. | |
| Förresten... det fanns två stycken pluggar för avrinning. Men dom låg under en massa grötig smuts, så dom upptäckte jag inte förrän efter att jag hadefått ut allt vatten, och torkade upp all den sista skiten. | |
| Skaffa en riktig industridamsugare som kan suga vatten. Mycket bra när man ska göra rent inredningen också. | |
| Det är väl ingen swimmingpool som skall tömmas? Tag en stor biltvättsvamp och doppa i vattnet , krama sedan ur den i en hink eller annat lämpligt kärl som du ställt i skuffen. Den sista fukten torkar du bort med sämskskinn som vanligt. Att börja med att ösa med öskar iform av en halv plastflaska eller nåt annat som inte repar lacken påskyndar givetvis arbetet. Aldrig varit båtägare?/ Sneseglarn. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.