AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
848

Trim till BMW 325i -90 (e30)

Mo
20
Moldie
325i -90
Hej!
Jag har nyligen införskaffat mig en BMW 325 -90 efter att ha pendlat med en golf 3 1,9d i något år. Tidigare har jag ägt en bmw 318 -89 men kände att denna gång ville jag ha mer att köra med.

Själva skruvandet har jag inga problem med, medans däremot jakten efter delar leder ingen vart :)

Detta gäller då en 325 -90 (b20m25)
och hitills har jag införskaffat mig:

simons 2,5" efter kat
k&n filter

följande är jag intresserad av att skaffa mig men hittar dom inte helt enkelt, jag skulle vara grymt tacksam om någon kunde skriva nån länk där jag kan hitta följande:

extraktorgrenrör
trimkamm

tanken är väl att jag ska köpa extraktorröret samt trimkammen och kompletera med en racekatt eller bara skruva på en rörstump och skruva på katalysatorn vid besiktning. Jag har inga planer på att plocka ut någon monstereffekt, bara lite go'are ljud samt någon extra polle.

sedan undrar jag om det verkligen är värt att chippa bilen eller plågar man bara sönder stackarn då man har varvstoppen på 7300varv?

jag ber om ursäkt för ett fruktansvärt stökigt inlägg men jag har bara skrivit ett fåtal hitills :)

tack på förhand! /magnus
Diva
om ja inte har helt fel så kommer bilen fortfarande tro att du har kat även om du tar bort den
Mo
20
Moldie
325i -90
Någon som har något hett tips på bmw-trim återsäljare?
Jag menar, som kanske fortfarande säljer trim till min gammelbil :)
(en aning förenklad version av vad jag skrivit ovan)

tack på förhand! /magnus
Motor Nord i Sundsvall.
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Jag har testat att köra med rensad kat på min 320i 2.5 -87, det låter fantastiskt härligt på höga varv men bilen går inte bättre än innan. Upplever snarare ett något försämrat bottendrag.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.