|
|
|
|---|---|
|
Tjena alla! för en dryg vecka sen skulle det äntligen ske,första gången i mitt liv så skulle jag göra det som så många provat och det har varit så lyckat och fint på alla sätt: Att få nolla serviceidikatorn själv:-) Efter noga planering och genomgång av utprintade tips från BMW:s tips och teknikguide med viss risk för göra nåt tokigt så läste jag på noga,jomensan! Men vilken besvikelse jag kände,det funka inte!!!!!!!Satt säkert och väntade upp till 2 minuter???VAD GÖR JAG FÖR FEL??? Jag sköter all service själv då min far jobbar på bilverkstad så jag får mina stämplar i boken.Tycker inte att jag ska behöva ge mig iväg till BMW verkstad för en sån skitsak.Det ska ju gå att fixa själv med enkla medel som finns i nästan alla garage:en bit kabel.......eller.......Majk | |
|
På min 520-92 fick jag ta upp kortslutningskabeln mellan de 2 stiften och liksom öppna/kortsluta några gånger innan det nollställdes(använd en lång kabel så att du kan sitta i bilen och kortsluta). dvs jäklas lite med den så brukar det ge sig... Mvh Micke t/ 328-96 520-92(till salu!) B6 3,5-89 |
|
|
Glöm inte att använda ett motstånd på ca 470 ohm också så du inte riskerar en riktig kortslutning i någon datorbox. Det tar något längre tid med motståndet men det är mycket säktrare. Anders Carlsson |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.