|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Har nyligen köpt en Bmw 330 Coupé -03, med prof Navi och Tv med Mk4 Dvd ! När jag köpte bilen så konstaterade jag att Displayen 16:9 var helt svart ! När man slår på tändningen kan man urskilja svag bakgrundsbelysning i skärmen. men inga funktioner visas i Displayen. Däremot så fungerar både radio och CD. Det kan tilläggas att jag har enkel Cd, bakom 16:9 Dislayen ! Bmw, Förenade Bil i Malmö,har kontrollerat bilen o påstår att Displayen är trasig, varför en fabriksny 19:9 Display beställdes för 15900:-. Bilen inlämnades idag för Displaybyte till ovannämnda Bmw återsförsäljare ! Blev uppringd av ett par timmar senare av Förenade Bil, som uppgav att de bytt till den fabriksnya 16:9 skärmen, men att denna display oxå är svart ? De har felsökt men ej hittat felet, de skall felsöka mer imorgon på bilen. Är det någon som råkat ut för något liknande, så kom gärna med teorier | |
| Börja med en batteri reset , annars låter det som glappande kablage vid navi eller video-modul eller trasig navi eller video modul , bmw tar väl tillbaka den nya skärmen då det var de som rekomenderade bytet? | |
|
Har gjort batteri reset, hjälpte ej ! Tycker det är märkligt att Bmw ej har lyckats att hitta felet, trots att de rullade in bilen i verkstaden 0730? det kan ju knappast vara första gången detta händer ! Tacksam om några fler kan bidra med tips på " felet " |
|
|
Att de inte provat att koppla förbi Navi-läsaren och bara kört på TV-Modulen. Och sedan tvärtom, känns ju som någon av dem har ett trasigt grafik element. Mvh Kristian |
|
|
Blev uppringd av Bmw, Förenade Bil i Malmö idag. De är inte säkra, men tror att det kan vara videomodulen som är trasig ? Har ni någon annan teori ? Bilen kvar i " depå " hos Bmw ! |
|
|
Ja precis som jag sa allså. Detta borde ta en auktoriserad BMW verkstad att klara av och testa genom att sätta en kontakt till en annan kontakt och därmed koppla förbi videomodulen, gjort på 15 min. Mvh Kristian |
|
|
Är videomodulen detsamma som DVD-läsaren Mk4 eller vad är det ? Det har inget samband med analog eller Digital TV-mottagare ? Eftersom Bmw skall beställa en ny videomodul så undrar jag om det finns både analog o digital ? Mvh Leif |
|
|
Ja,det finns både en analog o en "hybrid" som jag har analog/digital Min bil:Länk Sebbe |
|
|
Är " hybriden " Bmw originaldel eller vad är det för fabrikat, och var är den inköpt ? Mvh leif |
|
|
Fick besked ifrån Bmw idag att de hittat felet ! Tydligen så är både Videomodulen samt DVD-läsaren trasiga ! En kostnad på drygt 30.000:- med arbete ! |
|
|
jag tro inte på dom, att du skulle få fel på båda enheter om jag var dig skulle jag testar din nav och tv modulen in en annan bil jag kan hälpa dig om du vill skulle du ha fel på nav eller tv modulen så kan du köpa dom beg har eller på ebay.de pris DVD nav ca 4000:- tv modulen 16:9 ca 3000:- job du kan gör de på 10 minuter Noah Brown |
|
|
M3 Challenge.. Ja Hybriden är bmw org givetvis......Jag köpte min splitterny på ebay...... Men du kan beställa den på bmw här i sverige oxå......Pris 12400 kr...Jag pröjsade 666 euro..... Finns t.ex här:Länk Min bil:Länk Sebbe |
|
|
Tack Sebbe ! Bilen står kvar på Bmw, Förenade Bil i Malmö. Igår så frågade jag dem om det finns både digital och analog Videomodul till E46. De svarade då att det endast finns analog Videmodul som passar E46, uppenbarligen så ljuger dom.... ? Jag skall ta det direkt med dem på Måndag morgon ! Tack än en gång för tipset ! Mvh Leif |
|
|
M3 Challenge,.... Ja,dom ljuger så det visslar om det...Nu e de så att jag inte e hemma,men jag kan skicka länken,skriva artikel/partnr på modulen du behöver när jag kommit hem.. Sebbe |
|
|
Du kan hälsa dom på Förenade bil att det finns 2 sorters modul... En analog och en analog/digital,därav namnet "hybrid" Sebbe |
|
|
M3 Challenge............ Det är en sådan du ska ha:Länk Min bil:Länk Sebbe... |
|
|
Kan rek denna säljare som heter "vortex" Det var av honom jag köpte min hybrid Min bil:Länk Sebbe |
|
|
Hej Kan tyvärr inte hjälpa dig med Navin, men kan bara kommentera att Förenade Bil i Malmö verkar rätt så inkompetenta. På min förra E39 som jag hade för 2 år sen hade räleät till AC gått, så att bara värme kom. I samband med service bad jag dem titta på det och de konstaterade att AC pumpen behövde bytas. Jag tvivlade läste lite på forumet, köpte ett relä för 125spänn och fixade det själv på en halvtimme. Kommer att använda mig av Need for Speed eller theanders i Lund i fortsättningen. /// Cosmo |
|
|
Har precis varit i kontakt med Bmw, Förenade Bil i Malmö. De hävdar bestämt att det inte finns någon analog/digital Videomodul som passat E46 ! Först fick jag ett artikelnr av Noah som är 6985060, men enligt Bmw, så är alla deras artikelnummer på 11 siffror ! Provade även Bianca´s länk, men den har heller inte 11 siffror ? När jag frågade Förenade Bil vad de har beställt för Videomodul, så är svaret AT-Videmodul, AT står för utbytesmodul ? Har artikelnr 6590039113 |
|
| Länk | |
|
Tack för länken, men den verkar tyvärr ej stämma ! Enligt Bmw Stockholm så finns det en analog/digital videomodul som passar till E46, Artikelnummret på denna är 65509112837 och finns att beställa för 11.575:- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.