|
|
|
|---|---|
|
Länk Jag har varit i kontakt med ägaren och det verkar finnas en del att åtgärda (AC, lack, fälgar, service). Å andra sidan gör priset att man kan budgetera för en del reparationer. "Bilen är tyvärr inte pedant skött" som ägaren formulerar det. Vad tror ni, lönar det sig att köpa ett litet "renoveringsobjekt" eller ska man satsa på ett dyrare topp exemplar? Ungefär när skall INSP II komma och vilken vanos satt originalmoterad på en M3 från 97? | |
|
Rolls Royce vanos är orginal. Jag skulle köpa en "bättre" bil från början istället för att lägga pengar på att renovera. Du kan garanterat hitta en fin M3 för samma pengar som det skulle kosta dig att handla denna och sedan fixa iordning den. //MVH Andreas M-power när du älskar att köra! |
|
| Jag tyckte inte det var ngt större på den. Inte mkt mer än vad många skulle kalla perfekt skick då man sedan kommer och tittar och upptäcker lite här och var. Kliman kan väl kosta lite, 5'-7', men å andra sidan brukar klimas ge sig vid 10år. Här e iallafall en del nya delar. Säkert kompressorn sen går den många år utan problem. En ny lack på fronten är nästan aldrig fel. Dessutom låga mil. Låter som ägaren är ärlig och berättar allt i annonsen och sedan inga överraskningar när man kollar på den. Men man vet aldrig innan man kollar. | |
|
M3 är en prestandabil. Delarna kostar däremot inte så mycket om man jämför med andra 300+ Hrk bilar. Budgetera en 30K / året minst för service, däck, rep, försäkring etc. 109K för en prestandabil som har 321Hkr och går nästan lika bra som en Ferrari 328/348.... Mitt garage är fullt, men klart man blir sugen igen på en M3. M3/// Mullret |
|
|
m3 3.2 går bättre än ferrari 348:-) Min bil:Länk BMW M3 Din dröm - min vardag |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.