|
|
|
|---|---|
|
Hej! Undrar bara hur det är med rost på era E39:or. Har själv snart bytt både huv, baklucka och båda framdörrarna - så det enda som fattas är ju bakdörrarna, dessa får väl bytas om 1-2 år antar jag. Vet någon om de nya dörrar de sätter på är annorlunda konstruerade - eller kan man vänta sig ny rost om 3 år igen (lagom till garantin gått ut, är väl 6 år?)? | |
|
Sett mängder med e39:or med rostangrepp, den bilen jag har nu har falsrost på insidan av motorhuven som skall visas för Bmw.Sök på "rost and e39" i 5-serie forumet och du har läsning väldigt länge. mvh |
|
|
En BMW rostar inte! Ok lite grand här och där kanske. Min förra bil (525 iAT 02) hade de första angreppen i en framdörr och bakluckan när jag sålde den. Det var köparen som upptäckte dem, jag trodde snarare att det var en liten fog, men iom att garanti fanns kvar påverkade det inte priset. Mvh Mikael |
|
|
Det positiva är ju att man blir av med lite parkeringsskador när man får grejorna utbytta. Ingen som vet om de nya dörrarna etc. har annorlunda fogar? |
|
|
"En BMW rostar inte!" Jo det gör dom och mer än normalt för den klass bilen skall hålla. "Det positiva är ju att man blir av med lite parkeringsskador när man får grejorna utbytta." Och det negativa att den blir alldrig blir som original igen dvs viss färg skillnad ofta eller dåligt lackerade grejor , fel och problem efteråt(åtminstonde om man måste lämna hos bmw i Tyresö!). |
|
| Glömde bort: De nya plåt delarna skall inte vara behäftade med vals problemet (olja) . | |
|
En BMW rostar inte var var ett litet skämt som baseras på Mercedes tidigare stolta uttalanden vilket medförde att de under några år tog bort rostgarantin. Alla bilar rostar, även BMW, och med förra modellutbudet tydligen mer än förr. Vi får hoppas att detta har åtgärdats iom de nya modellerna. Mvh Mikael |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.