|
|
|
|---|---|
|
Skulle byta högtalare ifram ida på min bil, och tog av minuspolen precis som man ska för o inte riskera att airbagen utlöser.. Den va väl strömlös i 1 timme max, sen när ja sätter på polen igen o startar bilen så anger miltalet att den gått 170 mil mindre än innan ja lyfte polen, trots att ja inte gjort nått alls... Vet så väl för ja hade oilservice på precis 2005 mil, o nu visar den 2175 mil till service... Inte mig imot att bilen blivit könstig, dom 170 milen kan ja ju köra en gång till då =) Va ute en sväng o körde lite med den o allt funka normalt.. Frågan är om bilen gjort så förut o på de sättet gått mindre än dom 17081 mil som nu står på mätaren jämfört med 17256 innan. Nån som varit med om liknande? Mvh Mats Bmw 328i E46 -98 | |
| Den räknare som räknar ut hur långt det är till service går inte på den "riktiga" sträckan som körs, utan den gör sin beräkning på bensinförbrukningen. Rätta mig någon om jag har fel. Så därför kan det ju vara så att den mätaren har fått fnatt när du kopplade ur batteriet. Jag är övertygad om att mätaren för körsträckan står på samma som innan du kopplade ur batteriet. | |
|
Nej, där har du fel, den totala milsträckan är oxå 170 mil mindre precis som serviceintervallen ökat med 170 mil innan service... Den har alltså "tappat" 170 mil på totalmätaren, från 17251 till 17081 precis som ja skrev. Tycker detta är konstigt, totalmätaren ska väl alltid komma ihåg hur långt bilen har gått oavsett hur länge den är strömlös.. Ja dessa digitalmätare, tacka vet ja gamla hedliga räkneverk. Mvh Mats Bmw 328i E46 -98 |
|
| Oj, min hjärna registrerade inte att du hade skrivit det i ditt första inlägg. Trodde det bara var serviceindikatorn det gällde. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.