|
|
|
|---|---|
|
Som i rubriken, ett ventilsäte har lossnat på en m20 topp. Någon som har några erfarenheter om vad man kan hitta på för lösning? Effekt är inget utan kontroll! Kim Karlsson, Kalmar | |
ossie k |
En riktig motor renoverare kan fixa ett nytt säte åt dej. Du kan ju mirafräsa alla säten på samma gång och sen slipa in ventilerna så är det garanterat tätt sen. Bor du i stockholm så kan jag rekommendera ultra motors i södertälje. Dom kan sin sak. |
|
Jo, jag vet att man kan byta sätet men funderade då på om man behövde sätta dit ett överdimitonerat säte och en större ventil. Vad innebär mirafräsning? Effekt är inget utan kontroll! Kim Karlsson, Kalmar |
|
| när dom sätter i nya säten brukar dom fräsa ett nytt läge för sätet så det blir ju lite större men fortfarande samma innermått ! | |
|
Okej, så man använder med andra ord orginalventilerna ändå. Effekt är inget utan kontroll! Kim Karlsson, Kalmar |
|
|
Ett säte lossade för mig en gång. Jag satte det på plats igen och slog några körnslag runt det så det satt fast igen. Sen fräste jag in sätesvinkeln, slipade ventilen och satte ihop motorn igen. Låter väldigt oseriöst men det funkade så länge jag körde bilen. Ca 4000 mil, sen skrotade jag den pga rost. m30 i e30 |
|
|
Att fräsa in sätesvinklen låter ju alderless för seriöst också isf. Om jag kommer att använda denna toppen igen så kommer detta att vara i samband med MLS packning och ARP bultar då jag har tängt köra turbo med den spisen nu. Annars gör det ju givetvis väldigt seriöst. Effekt är inget utan kontroll! Kim Karlsson, Kalmar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.