|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag är nybliven ägare av en 740ia-99, Bästa bilen jag har haft :) bilen har det mesta i utrusningsväg förutom navi och telefon, har dock tv. nu till mina frågor 1 hur kopplar man in sin ipod? har en kasset adapter som jag kopplar in annars men vill ha menyerna på skärmen. 2 är det svårt att byta ut min 4:3 skärm till den större? 3 kan man koppla in extra funktioner själv? typ "Follow me home" 4 hur tar man bort tv spärren,har testat gds tipset funkade ej, men jag vill inte koppla in nån sladd heller. | |
| Allt finns nog besvarat i forumet om du söker :) Länk | |
|
Åk till BMW o koppla upp! De kan tala om vad som är möjligt! Lycka till :-) /Anders BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
1) Det finns, vad jag vet, inget enkelt sätt att koppla in en IPod så att du får menyerna på bildskärmen. Du kan använda en kassettadapter (funkar inte med stora skärmen!) eller så kan du bränna låtarna till CD och lyssna på det viset, eller så kan du byta till en PC eller MP3-växlare (dyyyrt) och få MP3-stöd på det viset. 2) Nej. Se mektips här på AP: 3) Nej. BMW måste koda in det. 4) Om det enkla sättet (som förmodligen är det som står i GDS) inte funkar, kan du inte koppla ur TV-spärren utan att "koppla in en sladd" som tar bort hastighetssignalen. Wilhelm Svenselius |
|
|
1) jag har för mig att jag sett ett interface för Ipod på nätet nånstans där man bytte ut CD-växlare mot Ipoden. /N |
|
| tacksam för alla svar! | |
|
Icelink fungerar väl inte på E38 pga. BMW's system. Eller? Det var vad jag fick höra tidigare så jag satte i original växlare :) MVH, Victor Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
|
Fråga till E38B12 Intefacet jag menar har beteckningen: PA10BMW jag såg den på denna sida Länk "USA Spec iPod Adaptor except cars with factory navigation system or DSP sound systems Connect, charge, control and play an iPod through your factory BMW and Mini stereo" Jag kan inte dessa produkter överhuvudtaget, så detta är kanske samma pryl om du kallar Icelink. mvh Nisse |
|
|
Nisse, Pc-Doktor här på forumet hade problem med Ice-link i din E38 utan navi, vet aldrig om han fick rätt på det men tvivlar på det. Produkten du talar om är förvisso bara för USA-bilar, men något liknande kanske finns i Europa? Om så är fallet lär den bara fungera för bilar utan Navi/DSP. Det ser inte ut som en Ice-link. MVH, Victor Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
|
Det skulle funka enligt densionswewden men det gjorde aldrig det, fick erbjudande om att returnera produkten vilket skall göras. Det kommer legala fmsändare inon kort som möjliggör trådlös överföring från tex ipod till befintlig stereo. Uppspelning sker via egenvald frekvens på radion. Kostnaden kommer att vara i stil med 500-1000 för en sådan lösning. Kanske inte bästa lösningen ljudmässigt vad vet jag men smidigt är det iallafall. Johan S #4079 & #4079A www.bimmer.se Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.