|
|
|
|---|---|
|
Jag har nyligen fått tillbaka bilen efter service då de bytt fläktmotor och styrenheten (manöverpanelen) i min E38. Vad jag minns så har jag aldrig haft problem med imma på framrutan, möjligen bara om det regnar och man hoppar in i bilen helt våt och det då blir imma i början. I Lördags körde jag ett brudpar till hotelet mitt i natten, efter ca 4-5 min så blev det plötsligt tjock imma på ruta. Jag slog då om till blåst enbart på rutan då försvan det snabbt och jag växlade till baka till auto. Men de tog bara 10-15 sec så kom lika tjock imma tillbaka. Kan det vara något fel i styrboxen då? Min bil;Länk | |
|
Jag tror att det var brudparet som var orsaken till imman ;) Nä, skämt åsido. Det har nog inte med styrboxen att göra. Troligtvis så var det fukt i luftkanalerna. Låt den gå på auto så försvinner det nog efter en stund. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
| jag har för mig att igensatta mikrofilter kan orsaka imma på rutorna, pga av att det samlas fukt i dessa. | |
| AC'n påslagen oavsett temp ute hjälper oerhört... | |
|
Jag ska provköra lite till, det kanske bara var fukt i kanalerna som ni skriver. / Fredrik |
|
|
annars är det som "jacobc" ett vanligt symptom med igenimmande fönster om mikrofiltret är gammalt, upplevvde själv detta innan jag bytte mina. Sedan byte immar den inte längre, ens om det regnar. microfilter finns att köpa billigt på ebay Johan S #4079 & #4079A www.bimmer.se Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.