|
|
|
|---|---|
|
jag har en 328ia -95 med larm, immobilizer, graverade rutor och p i flerbilsgarage. Jag bor i Malmö och är 27 år. Har nu helförsäkring hos if 14000.- per år. Jag har ringt upp olika bolag. trygg hansa: 23000.- per år. dial :18000.- per år Folksam: 10000.- per år vid medlemskap i OK. Tyvär så blir det inte aktuellt att byta bolag för min del då årsförfallodagen är den 16/2 who dares wins... | |
ossism |
14000kr? min morsa betalar 3880 hos susab. hel år/hel försäkring. 38år, bilen står utomhus. touring ska d va! |
|
Nu har jag fått svar från susab. 11000.- per år för en helförsäkring utan tillägg. Tyvär så kan man bara betala hel eller halvår... who dares wins... |
|
|
Tjenare. Testa Aktsam. De premier på 328:or är ganska låga. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Försäkringen på 328i är inte billig...:( Jag har en -95 som jag precis har försäkrat hos If... Då jag precis ringde runt så var det i mitt fall det billigaste bolaget. Jag bor i Kristianstad och har bilen på gatan. Det kostade mig ca 5200/år med lite extraförsäkringar och bonus. Klart dyrast var Folksam som ville ha mer än 5000...TILL!!! Bolaget Sveland ville över huvud taget inte försäkra! Trygg Hansa kunde bara trafikförsäkra tills deras egen försäkringsgubbe kommit ut och tittat på bilen...och det skulle ta en vecka! En vecka utan annan försäkring än trafikförsäkringen för min nyinköpta pärla!!! För att det är en importbil...som varit försäkrad i Sverige i 1.5 år redan... Vansinne! Det gick så klart inte ens att åka och visa upp bilen själv. Hur knäpp får man vara! Länsförsäkringar ville inte försäkra om men inte hade sin hemförsäkring i det bolaget...när det var importbil alltså...som om tjuven står och tittar på det. Detta alltså trots Immobilizer som är omkodad, märkta rutor och originalmonterat larm...jag blir sååå trött på försäkringsbolag. Hoppas nu att If... är bra! Lev fort! |
|
| Glömde säga att jag är lite över trettio och har full bonus... | |
|
- crillekrokodil. IF är bra, men dyra. Jag förstår inte riktigt hur de tänker? Jag fick inbetalningskortet för de kommande 12 månaderna med en höjning från 6900:- till 10.300:-!?!?!?! Skall man tolka det som: Nej, tack. Vi vill inte försäkra din bil. (Jag är nästan 30 år och bor i huvudstaden och har MAX bonus.) Mvh / Micke R |
|
|
Hos Aktsam kan man endast teckna en trafikförsäkring på grund av att dom inte vill ha motorstarka bilar, ej heller direktimporterade. Det jag inte förstår är varför dom inte vill försäkra importerade bilar för dom är väl inte mer stöldbegärliga än svensksålda bilar... who dares wins... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.