AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.629

Rutan har fastnat i det översta läget, hur får jag igång fönsterhissen igen?

Mi
70
MickeBoy
328 ///M Coupé -96
Hejsan!

Jag har fått problem med min fönsterhiss på förarsidan på min E36 Coupé.

Problemet är att rutan inte rör sig när jag trycker på knappen. Vare sig upp eller ner. Rutan har fastnatt i det översta läget, d.v.s. även åkt upp den lilla biten efter att dörren har stängts. Det går att öppna och stänga dörren, men fönsterrutan tar i listen i bakkant och på ovansidan.

Fram till detta inträffade fungerade allting finfint. Jag har sökt och hittat ett gammalt inlägg med liknande problem, dock ingen lösning.

Någon som haft samma problem och löst det hela?

Vart börjar jag felsöka? Jag har inte tagit isär dörrsidan ännu.

Tacksam för svar.
Go
59
Gonucku
BMW 328i Coupé -95
Förmodligen är det någon kabel som skavts av
//
1.681
///Mackan
Bmw 530d F11 Xdrive Msport
Bmw 330 touring -02
Bmw E30 2.7 sugis -89
Kan de inte vara nån säkring som gått bara?
Mi
70
MickeBoy
328 ///M Coupé -96
Jag har inte orkat/hunnit ta tag i detta ännu. Det är ju inte akut i och med att ruta alltid är uppe.

Eftersom jag hör att reläet klickar i dörren misstänkte och rutan till passagerarsidan fungerar bra, tänkte jag att det inte var säkringen (trodde att båda rutorna kanske gick till samma säkring?).

Jag har tänkt att försöka på tag i ett mätverktyg och ta loss dörrisdan för att mäta lite och se vart det kan tänkas fela någonstans, men det har som sagt inte blivit av ännu.
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Reläets spänning över spole är ej det samma som genom reläet!
Därför kan reläet klicka.
Prova som sagt att mät över kontakterna till elhissmotorn först!

MVH Patrik
Visa användare
99
andersjobb
M3 -94b 300hk+
Bumpar denna tråd!

Har exakt samma fel som Mickeboy dock på passagerarsidan.
Har någon svaret?
Hur åtgärdades det?
Vilka delar behövde bytas?
Mi
70
MickeBoy
328 ///M Coupé -96
Det var ett tag sedan detta inträffade för mig.

Jag köpte mig mätverktyg på Claes olsson och hade planer på att ta isär dörrsidan och titta.

Sedan en dag fungerade det helt plötsligt igen. Det varade en stund, för nu har samma fel uppstått igen på samma sida. Jag misstänker därför att det för min del handlar om glapp. Kanske är det som Gonucku säger att en kabel delvis har skavts av någonstans.

Jag vet att de inte löser ditt problem, men kanske är det en bra början att som M635 forever säger börja mäta lite.

Jag skall ta tag i detta och andra grejor med bilen också. Om bara dygnet hade 48 timmar istället...
yn
2
yngwe
318i cab -97
detta hände mig för en vecka sen.
jag bytte Hissmotorn, ett jävlar pill eftersom BMW nitar fast stjäva staget som motorn sitter i, men bara att borra upp dom och sen sätta dit ett mutter och bult.

Lycka till
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.