|
|
|
|---|---|
|
För 1½ månad sedan hade jag min Bmw 328 e46 på verkstad för bytande av vattenpump och spännhjul, allt gick bra och det var frid och fröjd. Men.. I fredags när jag skulle i jobb började "fläkremmen" vissla, förstod då att hålla koll på mätare och lampor, ca 1 kilometer senare började kylar nivå lampan att lysa. Öppnade huven och insåg att alla vingar på kylarfläkten var brustna och så var det hål i kylaren. Bilen är på verkstad idag och det är frågan om jag får något alls på garanti. Finns det sådana fall där fläkten brustit utan någon förklaring alls? Är tacksam för svar, det kanske hjälper mig när det gäller garanti frågan! Dada | |
| Jag har varit med om liknande fall då mekanikerna gjort sönder delar med flit. Det är möjligt att de lekt lite extra under huven. | |
|
Jag måste nog säga tyvärr chansen är liten om man inte kan konstatera att det är din nya vattenpump som skurit igen, be att få se pumpen. Annars är det ju tyvärr så att bara för at man lämnar in bilen på verkstad och något så kan inget annat gå sönder. Men lycka till, värt att kämpa för garanti, var påstridig och arg så kan du kanske få något på garanti. MvH Niklas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.