|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag har en ny abs givare höger bak, men ändå så varnar bilen ibland. Bilen varnar för låg spänning på givaren. Men skall inte givaren reagera bara när bilen rullar? Ibland så lyser abs lampan när bilen är uppstartad och står stilla. Är det någon som har plockat ner och tvättat triggerhjulet? Är det svårt att få isär delarna? Tacksam om någon vet något. //Stefan | |
|
Om den varnar när bilen står stilla så är det mer troligt att det är någon av givarna som är defekt. Triggerhjulen märker den ju bara av när bilen rullar som sagt. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
Är det inte så att givaren indukterar spänning när hjulet snurrar? //Stefan |
|
|
Jag är inte helt 100, men jag tror att man skickar in ström i givaren och får tillbaks en pulserande signal. Dvs resistansen ökar och minskar i takt med att en pigg på triggerhjulet far förbi givaren. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
ok, tackar, får väl se över skarvarna och se om det går att tvätta triggerhjulet på något sätt. //Stefan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.