AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.145

Vilka servicekostnader har Z3 97-98 efter 10000mil?

bo
190
boopidoo
Z3 2,8 Roadster -98
Jag undrar så smått om någon vet vilka servicar som kommer efter 10000mil samt andra kostnader. Kamrem etc. Ägde jänkare förr med kamkedja så det behövde man ju liksom inte oroa sig för.

Är som sagt sugen på att köpa en Z3 och har tittat på några nu men miltalen varierar och jag vet inte vilka kostnader som kan tänkas vara förknippade med detta? Ex. hur mycket är det värt att köpa en bil som gått 7000mil jämfört med 11000mil?

(Jag tycker att det bör vara skicket som är det viktigaste. Alltså en 13000milare i grymt bra skick mer värd än en 7000milare som varit plågad varje kilometer.)
kamkedja även på z3 =)

beror helt på vilken service det är samt var du servar den....

bilen ska servas med Inspektion 1, oljeservice, insp.2 oljeservice, osv.. Så det beror på vilken service det är dax för nästa gång.....

Jag servade min z3a på en liten verkstad, blev inte så dyrt =)
känns onödigt att serva den hos en bmw handlare då de oftast e svindyra (bl.a pga höga hyror osv.)

Hittar du en fin bil som gått typ 12 tusen och som nyligen har en inspektion 2 senast så kan du känna dig hyffsad trygg med kommande servicekostnader =)

Servicekostnaderna varierar så mycket beroende på verkstad så varför inte ringa runt och fråga va det kostar =)
bo
190
boopidoo
Z3 2,8 Roadster -98
Underbart med kamkedja! :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.