|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Har en polare som precis köpt sig en 328 och visade mig att rutan åker upp när han håller i nyckeln och att nyset självvärmer när man håller upp handtaget. Mina elhissar strular så jag vet inte om det funkar på min. har en 93a. Finns det fler sånna här "dolda" funktioner? Sen undrar jag också var lägesgivaren sitter i elhissmotorn, gärna med bild. /ICE | |
|
Värmare i låset? Detta är nåt jag missat iaf!! Vilka har det, alla nya eller? E46Cabrio Länk -06 |
|
|
vet att e36 från 95 har det iaf |
|
| Smarta funkioner! Men man använder ju alltid centrallåset/fjärnyckel, så eluppvärmda lås används ju väldigt sällan. Dem borde haft en värmeslinga högst upp på coupérutorna i dörrarna istället, då dem ofta vill fasta när det fryser till ute. | |
| Värme i låset omnämns som extratillbehör redan i instruktionsboken till min e30 -90, så det fanns i alla fall på den tiden - säkert tidigare också. | |
|
"Har en polare som precis köpt sig en 328 och visade mig att rutan åker upp när han håller i nyckeln och att nyset självvärmer när man håller upp handtaget." när han håller i nyckeln? Hur? nyset självvärmer, va? |
|
|
"nyset" = låset!! har dåligt med batteri i tangentbordet =) Nyckeln håller han kvar när han låst, alltså inte låter den inte gå tillbaka. |
|
|
Det där med rutorna tolkar jag som komfortöppning? Men det behöver man inte hålla nyckeln i låset för, räcker med att hålla in knappen när man låser så åker rutorna upp. E46Cabrio Länk -06 |
|
|
vilken knapp? |
|
| knappen på nyckeln för för att låsa centrallåset | |
|
...lite matnyttigt...(även om vissa saker är ganska löjliga/självklara): Länk / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
|
ahh...men nu finns det inte nån sån knapp på våra e36or |
|
|
Låsvärmning fanns då på 80-talet i alla fall. Min M3 har det, min 320 har det och kompisens förra 520 -88 hade det också. ///BMW - Was sonst! |
|
| Tack för tipsen, sjukt bra funtioner! Testade dock funtionen med rutorna på min 320 -97. Fungerar med nyckeln men inte med fjärrlåste, lite synd kan jag tycka | |
|
Sitter standard på min 325 från -93. |
|
| jassåfan...då kanske det är det på min med. Hur går det annars med din bil timur? | |
|
Min M535i -86 har låsuppvärmning. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
Jag hänger inte med här nu. Är det alltså standard med låsvärmning på e36:or? Och att detta aktiveras genom att man håller upp handtaget en stund innan man låser upp bilen? "Detta är dock min högst personliga åsikt" |
|
|
Lunken: Så funkar det på E30 i alla fall. ///BMW - Was sonst! |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Min M635:a från -84 har också eluppvärmda handtag! MVH Patrik |
|
Fanns som tillval redan på E28 och E30. Aktiveras genom att hålla förardörrshandtaget uppe på alla modeller. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.