|
|
|
|---|---|
|
Hej! Kamkedjan har strulat och motorn gar inte langre att kora med, en ADAC kille sa att ventilen och cülindern har blivit kompisar, sallad alltsa. Sa nu ar jag 3 mil norr om magdeburg. Är pü en shellmack här sa jag kan sova i bilen och vi är tva personer. Macken ligger precis i anslutning till Autobahn, A9, där en gar söderut mot magdeburg, Berlin(Dresden) och norrut mot hannover och vidare mot Rostock. Vad ska jag göra???? Laga motorn i tüskland; kostnad, inte BMW verkstad. Frakta hem bilen till verkstad hemma, hur i sa fall, transportfirma eller vad finns det? Bor I Karlskrona och kan fa hjalp att frakta hem bilen fran gränsen. Ingen som är i krokarna eller känner ngn som ska köpa hem en privatimport som kankse sket sig eller naagot. Vad skulle ni göra i mitt ställe???? Alla förslag öppna, har inte jättebrottom att komma hem posta här eller maila pa plattfot@hotmail.com eller ring mig pa 0708-186362 MVH Hampus N | |
| Bilen är en BMW 540 -93 med automat | |
|
Vad har du för försäkring? Ring försäkringsbolaget och se om inte de kan hjälpa dig att få hem bilen, det brukar de fixa såvida man inte kör trafikförsäkrat. ___ Bilbloggen: Länk |
|
|
Ringde och snackade med Hampus.. bilen var dessvärre endast trafikförsäkrad...Usch... känner igen det här allt för väl :-( Nu hittade jag länken: Länk Ring dem: 0046 (0)19 240 280 Vet många som använt dem och varit mycket nöjda. Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
| Skulle i ditt ställe kolla upp vad det kostar att laga detta i tyskland, det vill säga om du har tid att vänta. Dom brukar ha bra service och lägre priser än Svenska verkstäder. Du kan även ringa ADAC som har fiskat upp otaliga Svenskar lägst vägarna genom åren och höra vad dom säger. Länk Lycka till. | |
|
det finns ett företag här i sundsvall som åker ner med en hel lastbil och importerar bilar. dom åker lite nu och då. iaf en gång i månaden. ring och hör med dom så kanske dom kan ta med sej den till sverige. borde inte bli så dyrt kanske. dom heter Automobile och har nummer 060-154610, 060-154622. hör med dom. hellre GasHäng än RattGlapp. |
|
|
usch vilnken otur! Personligen skulle jag aldrig åka utomlands utan hellförsäkring med tillägg. Har oturen kommit så lönnar det sig. Hoppas det löser dig i ditt fall. Måste finnas många skrotar som har bmw med v8 i tyskland. Och be någon verkstad sätta in den. Lycka till! för det behöver du! MvH Bmw 4-ever |
|
|
Hej! Tack för all hjälp!!!! 1500 mil utan problem (sedan jag köpte den) och så häder detta... Jag liftade hem dagen efter haveriet, funkade bra, liftade först till Hannover och sen till Lubeck och därifrån tåg till Puttgarden och med lasbilschaffis till Helsningborg och därifrån tåg hem. Vilade en dag och sen åkte jag iväg ner igen och hämtade bilen med en Ford Transit(ca 85hk) och bilsläp. Bilen stog kvar orörd när jag såg den, dock hade någon öppnat centrallåset men inget var borta. Vinshningen gick bra tills spännbandet gick av och jag fick putta/dra med spännband tills jag fick upp den då spännbanden inte räckte till vinshen, otur. Färden hem gick bra,så nu står den utanför verkstaden. Tilläggas kan att jag bytte försäkring på transiten innan jag åkte iväg. Vad tycker ni jag ska göra nu med bilen. Ny motor? Renovera motorn kostar minst 20000 trodde mekanikern.(billig)? Sälja bilen som den är? Sälja bilen i delar? Vad tror ni att själva karossen är värd? Allt fungerar som det ska med bilen, ACC fungerar bra, vxllåda mm. Går som en klocka annars. Återigen tack för all hjälp, speciellt Kalle Hansen som ringde till en på natten. Hampus N |
|
Paap Reeder |
Fastställ först omfattningen av skadorna. Är blocket intakt? Vika skador är det egentligen på topparna? Kolvarna? Hur mycket "kan du själv"? Vilka tidsramar finns? Mitt M5/E34- E34 block hade "fått sallad" i toppen. Ventilerna hade på någon kolv gjort mindre märken. Inget att bry sig i. Putsa med Dremel. I ditt "fall" gissar jag att det har klarat sig någotsånär och det enda som behövs är att "fixa" några ventiler. Allt är givetvis avhängigt av bilens övriga kondition - om du själv vill behålla den o s v. Jag skulle definitivt laga men då med egen skiftnyckel. MVH /// Paap R |
|
Min kunskap slutar vid vanliga reparationer, att gå in i motorn är lite för avancerat för mig. Meken trodde blocket klarat sig. Måste ha en ny bil inom en vecka så det får bli en 5-20 kkrs bil direkt, så att laga den är ju inte direkt bråttom. plattfot@hotmail.com .. Alex |
|
|
Det går få taf på en beg. motor för 5-10tkr. Det finns en kille här på forumet som heter simon och han fick tag på en bra begagnat motor. Med hans tur så krockade han bilen efter att han satte in motorn och undrar om han inte ska sälja motorn från denna 540 han krockade. Kolla annonserna här på autopower i jönköpingslän. MvH Bmw 4-ever |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.