AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
804

Verkauf nur an deutsche Kunden!

Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Länk
Börjar tyskarna tröttna på exporten? För många oseriösa spekulanter från utlandet eller nya lagar kring skatter? (Eller bara patriot? =) )

Kan någon bringa klarhet i varför man skriver så?

Schnelle fahrt, Härliche fahrt. Länk
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
För oss som inte kan tyska, vad står det?

"Säljes enbart till tyska kunder"?

___
Bilbloggen: Länk
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Mugge, ja precis...

Schnelle fahrt, Härliche fahrt. Länk
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Enkelt han vill inte ha en massa utläningar som tar tid att betjäna och som undrar en massa och inte köper i slutändan:)
Är det en bilfirma har jag för mig att man har inte rätt att neka försäljning till EUmedborgare. Vad gäller nya danska bilar är det så iallafall de har inte rätt att neka försäljning till EUmedborgare.

Scheckheft
Hej
Vilken idiot! Mot uppvisande av stambok? Eller hur ska man bevisa att man är tysk? Dessutom Mercedeshandlare. Bra PR.

Mvh
Scheckheft
Behöver inte vara en elakhet från säljarens sida. De kan ha råkat ut för tidsödande eller struliga försäljningar till utlandet, alternativt talar de bara tyska. Alla säljare (trot eller ej men det gäller även bilhandlare) vill tjäna pengar så det är knappast frågan om någon slags "rasism".
Det kan vara reklam också, inga exportvrak här inte minsann. ;)
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Nu har jag mailat på annonsen och frågat...

"Guten Tag!

Ich sehe daß sie ein BMW 330d haben. Ich wundere warum sie es nur an Deutsche Kunden verkaufen können?

Grüsse,
Mattias XXXXXXXX
Varberg, Schweden
masten@gmail.com"

Med reservation för eventuella språkfelaktigheter...

/Masten

Besök gärna min blogg! Länk
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Nu damp det ner ett svar på mitt mail!

"Sehr geehrter Herr Mattias XXXXXXXX,
der BMW 330 d wurde als Neufahrzeug in Frankreich gestohlen und hat dann eine neue Fahrgestellnummer sowie neue Papiere bekommen. Für die neue Fahrgestellnummer gibt es aber keine EU-Herstellerbescheinigung. Somit ist es fast unmöhlich, das Fahrzeug außerhalb von Deutschland anmelden zu können.
Mit freundlichen Grüßen
Thomas Fröhlich"

Den ska alltså ha blivit stulen i Frankrike när den var ny och då fått ett nytt chassinummer och nya papper. För det nya chassinumret finns inget "EU-certifikat (?) och därmed går den inte att registrera i något annat land.

/Masten

Besök gärna min blogg! Länk
Jag förstod att det var något sådant, eftersom tillverkningsdatum och uttagsdatum var så långt i från varandra, sånt är ovanligt i Tyskland, förekommer nästan enbart på impopulära bilar.

Mvh Stephan
bilfirman har nog fin marginal på den bilen!
antagligen skambudat in den på inbyte! (iskall bil)

- UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE -
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.