|
|
|
|---|---|
|
Är det nå´n som vågat sej på det här? Interfacet ser exakt ut som det s.k. "kina interfacet", undra vad det är för programvara som följer med? Länk Freude am fahren | |
|
Annonsören hävdar att det är testat på en sk. "Legitimerad Fabrik" , vad är det för Legitimation fabriken har uppvisat och för vilket kontrollorgan ? Det låter helt knäppt , luktar bluff till 100% Jag är helt säker på att detta interface är tillverkat på någon enklare elektronikfabrik i Taipei , hongkong eller filippinerna... verkar vara exakt samma som det sk. "kina interfacet" fast tre gånger dyrare ! Skulle inte köpa om det så ens kostade 50:- kr bara för att jag stör mig på annonsen och annonsören när han rackar ner på "andra interface" på blocket , annonsören har troligtvis inte ens köpa samtliga interface på blocket och provat dem samt röntgat lödningarna och kan således ej utala sig. kina interface för 3X pengarna = kapitalförstöring |
|
|
Det är väl helt enkelt en företagsam herre som köpt på sig ett antal interface från Kina och nu försöker göra sig en hacka. Det är ingen ovanlig företeelse att man köper billigt och sedan säljer dyrt på ex v Blocket. Pengar rakt ner i fickan. Annonsen kan iofs ses som bedräglig. Jag fick hem mitt interface från Kina för ett par dagar sedan, kostade bara 1300kr och fungerar perfekt! Det ser som sagt exakt ut som det i annonsen. /Klaus |
|
|
Denna lirare pratade jag med förra året om ett interface han ville sälja som han påstod fungerade till BMW med flera märken. Han pratade väldigt mycket om sina interface. Jag mailade honom men han svarade inte på mailet utan ringde upp mig så han var riktigt sugen på att sälja, men tyvärr jag anade ugglor i mossen och beställde ett kina interface själv. /Pulare |
|
|
Finns det bara interface med com ports anslutning? Skulle behöva USB för det är det enda som finns i min dator. Eller fungerar det med en USB --> seriell kabel? 328: Länk 318: [Avställd] Länk /Daniel |
|
| Det verkar vara problem med USB/Seriell-adapter. Läs i den stora Carsoft tråden ang detta. | |
|
Tack för tipset, det ska jag göra! 328: Länk 318: [Avställd] Länk /Daniel |
|
|
hur stor del av priset på kina interfacen består av frakt? kanske man kunde göra ett gruppköp? Såg i blocket annonsen att ham pratar om airbagen, går den att stänga av med detta interface och rätt mjukvara? tänker då på passagerarsidan.. Johan S #4079 & #4079A www.bimmer.se Länk |
|
|
Hittade detta på ebay: Länk |
|
|
Johan Sjöström: Jag skulle inte förlita mig på att bara stänga av airbagen i mjukvaran. Inte kul om det skulle hända något. När BMW deaktiverar passagerarairbagen byter dom dessutom bältet på passagerarsidan. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
Daniel: jag kör med denna USB-COM ports kabel och den fungerar bra med Kina interfacet: Länk Intefacet är gjort för Carsoft och i Carsoft kan man inte stänga av Airbagen. |
|
| Jag har haft kontakt med han på blocket, han hade slut på dessa o skulle få hem nya till helgen, tänkte besöka han o han får visa på min bil att det fungerar... | |
|
Spännade med ett diagnostikprogram där man lyckas läsa ut kompressionen i cylindrarna. Rörmokarn: Kan du inte fråga honom hur det går till. Freude am fahren |
|
|
Den diagnostikutrustningen slår ju BMW's DIS :-) Freude am fahren |
|
Paap Reeder |
... TROR att med kompression avses den s.k cylinderbalansen. Den kan man enligt min uppfattning få håll på genom att mäta motståndet som gnistan har att tända br.luftblandn. i cylindern. Ju högre kompression desto större motstånd för gnistan att hoppa över mellan elektroderna. Man kan inte få fram det numeriska värdet på kompressionen men väl om ngn cyl "släpar". ... är vad jag tror. Ngn som vet? MVH /// Paap R |
|
Tja, vill man betala ett par tusen extra så... Undras vilken programvara som ingår? Interfacet kommer från One-stop eller deras återförsäljare, det senaste serien är märkt med "ver 2", bilden på länken ovan är kanske gammal? FP |
|
|
Folke: Precis vad jag undrade, har själv ett One-stop interface för 1300:-. Freude am fahren |
|
|
"Peteess" länk till e-bay, denna interface ser ju misstänkt likt den han på blocket säljer och kostar bara 124$ (885:-) +frakt 26$ (186:-) Är det samma? Interfacet som "folke" & "commander_krill" pratar om från One-stop är det oxå samma? Vart hittar jag One-stop? Jag är mycket intresserad av att införskaffa ett vettigt diagnos verktyg till min 540I E34 -95, men vill ju ej bli lurad på pengar. Jag tar tacksamt emot tips. |
|
|
e-bay länken är ett interface för BMW-scanner, detta är inte samma sak som Carsoft. Snarlikt, men ett annat program och annan hårdvara. One-stop: Länk FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.