|
|
|
|---|---|
|
Längst till höger nere på instrumentpanelen har det kommit upp en symbol som jag tolkar som airbag. Men vad betyder det? Har någon en ide´om vad det beror på? Jag har alltså Airbags både i sidor o framifrån. Mvh Eva | |
|
Om jag inte missminner mig finns det några här på forumet som haft klabb med kablaget till stolarna som gett detta felmeddelande. /Fredrik |
|
|
Tack Fredrik. Jag har ju hållit på med städning i bilen i samband med tvätt o vaxning så det kanske kan va nåt som hände då. Ska kolla hemma, pärlan fick va hemma idag o jag åkte "traktor" istället eftersom det regnar. Mvh Eva |
|
|
Tyvärr är det ju så att om du hittar något med kablaget så slocknar inte lampan av sig själv, utan felminnet måste nollställas hos verkstad med rätt utrustning. /Fredrik |
|
| ...sen tror jag inte de får nollställa lampan utan att byta kablaget/kretskortet (eller vade det är)... eller?? | |
|
Hmmm, det vet jag inte, men om felet inte föreligger för närvarande så kan det väl inte vara något problem att få lampan släckt. Jag fick åka och släcka min då jag bytte ratten mot en utan airbag, eftersom jag var tvungen att ha bilen innan jag hann fixa motståndet som lurar systemet så tändes lampan, jag sade precis som det var när jag kom till BMW och han släckte lampan utan att gnälla, kostade 100 kr. /Fredrik |
|
|
Tack för tipsen! Det var så att boxen hade lossnat från stolen och sedan hade den öppnat sig. Jag såg till att allt var ordentligt fast o inget glapp, boxen på plats under stolen igen. Får titta förbi min lokala BMW-verkstad o se om de är tjänstvilliga annars får jag väl leva med en lysande lampa till nästa service. Tack för tipsen, Eva |
|
|
Varsågod, alltid roligt att kunna vara till hjälp. /Fredrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.